Koniecznie napisz jak to wygląda wszystko.


Bylejak!
Żaden wodotrysk. Myślałem że to coś fajniejszego, a to tylko katalog, wykaz
części Skód z obrazkami poglądowymi na pół ekranu, z których i tak się nikt
nie dowie jak co rozbierać czy składać (no może po ilości części jaki
zostaną po złożeniu możnaby ocenić że coś nie tak). Obrazki mało jak na mój
gust czytelne - już lepsze są w książkach. Te miały chyba za zadanie dać
poglądowy obraz gdzie jaka część o danym numerze się znajduje.
Katalog nie ma żadnych schematów elektrycznych - na czym mi najbardziej
zależało :-(( W sumie jak za 12 zł traktuję toto tylko jako ciekawostkę.

Pozdr
Witek


· 

William wystukał :

| Poszukuje schematu instalacji elektrycznej wraz ze schematami
przełączników
| do samochodu SKODA FELICIA 1.3 MPI (z roku grudzień 1996).

Jeśli jestes z Katowic to mógłbym ci dać do skserowania


a zeskanować byś nie mógł i gdzies wrzucić??

tu wrzuciłem http://zwdata.com/temp/fela.rar   trochę schemacików feli

głownie po czesku

pozdr
zibi



w bravie mam elektryczne szybki i centralny, ale niesty nie jest to
połoczone,chodzi mi o to zeby po zamknieciu samochodu szyby
autamatycznie sie domykały czy da sie to jakoś zrobić zeby sie
domykały  i jle moze to kosztowac no i czy to jest realne

Szanowni grupowicze prosze o wachowąporadę i pomoc


http://www.corral.pl/corral/akcesoria_d.htm

koleszkowie z grupy roverowej mi to podali

brutt
 MD14  moduł domykania szyb kolejno  65.90  80.40

 MD2  moduł domykania 2 szyb kolejno  57.62  70.30

bede mial tez schemat jak to sie podlacza (sam nad tym mysle, tary ma to w
skodzie i bardzo przydatne jak sie zapomnialo zamknac szyby a auto juz
zamkniete :) ).


Jeśli Możesz mi udostępnić schemat instalacji elektrycznej samoch. SKODA
1.9D

                        Wielkie DZIĘKI.
                                         Pozdrawiam grupowiczów J.Z.


· 

Jeśli Możesz mi udostępnić schemat instalacji elektrycznej samoch. SKODA
1.9D


Poszukaj na www.elektroda.pl dzial samochody/download samochody/skoda

                       Wielkie DZIĘKI.


Prosze bardzo.

                                        Pozdrawiam grupowiczów J.Z.


Ja rowniez

Karolek



Jeśli Możesz mi udostępnić schemat instalacji elektrycznej samoch. SKODA
1.9D

                        Wielkie DZIĘKI.
                                         Pozdrawiam grupowiczów J.Z.


a w autokaciku nie ma?



bezpiecznik


Jest właściwej wartości ?

od wycieraczek (silniki wycieraczek przedniej i tylnej,


szczotki w silnikach czasami sie nie skończyły ?

obie pompki spryskiwaczy


Pompki (płyn) nie zamarzły ?

i światło cofania)


Nie ma zwarcia na wyłączniku ?

A objaw, kiedy się przepala, jest
dziwny. Przy wyłączonym silniku i stacyjce - działa, wycieraczki pracują.
Przy włączonej stacyjce - tak samo.


Nie powinno. Zwarcie na płycie bezpieczników ?
(da sie wykręcić). Przekaźnik ?

P.S. Ma ktoś może pdf-a ze schematem elektrycznym ? (mam w książce, ale
dotyczy Favoritek do lipca '91, a moja jest z grudnia tegoż roku :) )


Opis skrzynek bezpieczników:
http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=169

<<JareKKK<<


Witam !!!

Szukam kontaktu z użytkownikami samochodów marki Skoda Favorit.
Szczególnie jestem zainteresowany schematem instalacji elektrycznej.


A co Cie interesuje z tej elektryki?
Mam pare schematow, poza tym cos niecos jest w manualu od Skodziny :)
Daj mi znac na maila szczegoly, a poszukam w moich materialach

Pozdrawiam
____________________
Andrzej "SCSI" Przybylak

Skoda Favorit 135L'91
TRPL - www.traider.pl


| | Witam !!!

| Szukam kontaktu z użytkownikami samochodów marki Skoda Favorit.
| Szczególnie jestem zainteresowany schematem instalacji elektrycznej.

A co Cie interesuje z tej elektryki?
Mam pare schematow, poza tym cos niecos jest w manualu od Skodziny :)
Daj mi znac na maila szczegoly, a poszukam w moich materialach

Pozdrawiam
____________________
Andrzej "SCSI" Przybylak

Skoda Favorit 135L'91
TRPL - www.traider.pl


Najbardziej zależałoby mi na schemacie elektrycznym z oznaczonymi kolorami
przewodów.
Mam Skode Favorit 135L z 1991 roku. Chciałbym dokonać kilku przeróbek
 m.in. zmiana sposobu zasilania przekaźnika załączającego światła mijania)
mam też kilka własnych pomysłów na dołączenie dodatkowych urządzeń ( m.in.
regulator częstotliwości pracy wycieraczek, regulator świateł dziennych
itp.).
Można oczywiście mozolnie "dojść" co i jak podłączyć ale schemat znakomicie
ułatwiłby mi pracę. Mam książkę autorstwa p. Jałowieckiego ale nie ma tam
schematu.

Pozdrawiam

Tomek


Pilnie poszukuje schemat elektryczny wtrysku skoda felicja 1.3 MPI, nigdzie
tego nie moge znalesc, czy mogl by ktos pomoc w tej sprawie?

Mam cos takiego w ksiazce do skody ale jest to schemat podlaczenia kompa w


1,3mpi sa tam pokazane wtryski inr podlaczen do wtyczki kompa.jezeli interesuje


salvado
Dzięki spróbuję z ttym kompresorem. Ale poczekam jeszcze trochę (wypadało by rozkrecać od dołu plastiki aby łatwiej manewrować przy nim) może ktoś będział miał schemat elektryczny. Bo mam przeczucie że to gdzieś na połączeniach, a może przekaźnik też powinienem go sprawdzić ale nie wiem który.

Sigma_74
napełniana była profesjonalnym sprzetęm w serwisie ale akurat nie Skody. Przez to na bierząco nie można było analizować. A co do działania to wydaję mi się że działała, słychać było klik.

Mam problem z kontrolka ladowania w skodzie octavia 1.9 TDI. Kontrolka po przekreceniu kluczyka ledwo jest widoczna. Po uruchomieniu silnika nie wzbudza sie alternator i nie laduje dopoki nie podniose obrotow silnika powyzej 2000 wtedy tyka przekaznik swiec zarowych i kotrolka gasnie. Pojawia sie wtedy ladowanie (napiecie ladowania 14.2V). Czasami jest ok i kontrolak po przekreceniu kluczyka zapala sie z taka sama intensywnoscia jak pozostale i gasnie odrazu po zapaleniu silnika. Co moze byc przyczyna takiego zachowania? Czy ma moze ktos schemat elektryczny do 1.9 TDI.

Jeszcze sprawdziłem miernikie wtyczkę.
Wyłączony zapłon: styk od strony płaskiej wtyczki- brak połączenia z masą, styk od strony półokrągłej wtyczki - połączenie z masą.
Zapłon włączony (silnik nie chodzi)- na styku od strony płaskiej wtyczki było napięcie 11,11V przy napięciu na akumulatorze 12,45V.
Poszukam schematu instalacji elektrycznej (gdzieś mam od golfaIV/bora - jest prawie identyczna ze skodą).

Drodzy uzytkownicy Skoda Octavia 2.0 TDI 16V BKD, jak równiez Ci, ktorzy maja do nich dostep.
Potrzebuje fotek kostek znajdujacych sie pod plyta bezpiecznikowa, glowna (ta obok akumulatora). Jak juz wspominalem na tym forum w innym temacie mialem uszkodzona wiazke i trudno jest mi ja odtworzyc z powodu braku schematu elektrycznego (nawet w ASO).
Jedynym rozwiazaniem jest zrobienie kilku zdjec tymze kostkom i przeslanie ich do mnie.
Dziekuje wszystkim za pomoc.

Jak sobie przypominam to gdzieś było o tym na forum. U pepiczków na światłach jeżdżą cały rok i coś wymyślili z tymi światłąmi dziennymi aby świaciły się po uruchomieniu silnika. Wychodziło że było to oryginalne rozwiązanie skody a nie jakaś prowizorka. Coś trzeba było wpiąć w instalacje elektryczną. Był też do tego schemat elektryczny jak podpiąć w skodzie. Trzeba będzie pogrzebać w archiwum.

Panowie mam następujący problem.
Posiadam Skodę Octavię II i chciałem do niej dorobić składany kluczyk wraz z pilotem. Dorobiłem kluczyk, wprogramowałem do immobilisera a następnie wymieniłem moduł komfortu do którego wprogramowałem też kluczyk (pilota) oraz zaprogramowalem wszystkie funkcje.
Problem jaki się pojawił dotyczy pracy centralnego zamka (nie działa).
Moduł reaguje na sygnał otwierania i zamykania z kluczyka (sygnalizuje kierunkowskazami) ale nie zamyka i nie otwiera c.zamka.
Działa otwieranie tylnej klapy z pilota. Ale drzwi nie reagują wogule.
Zamek nie działa nawet wtedy gdy zamykam kluczykiem lub przyciskiem w wewnątrz pojazdu. Na schematach elektrycznych nie ma żadnych różnic w podpięciu tego modułu. Dodam że jest to Skoda Octavia II z elektrycznymi przednimi szybami i centralnym zamkiem oznaczenie modułu 1K0 959 433 AH. Moduł który posiadam jest też od Octavii II z czterema elektrycznymi szybami, centralnym zamkiem i obsługą fal radiowych 1K0 959 433 AK.
Może trzeba jeszcze gdzieś zmienić kodowanie oprócz modułu komfortu ???
Proszę o wszelką pomoc w tym temacie !

Witam Wszystkich.

Jestem posiadaczem Octavii z 2.0 TDI. Mialem wypadek na tyle powazny, ze PZU orzeklo szkode calk., a wrak wycenilo na kosmicznie wysoka wartosc. Musialem sam naprawiac (auto leasingowane). Szkopul w tym, ze uszkodzona zostala wiazka elektryczna. Kupilem do tegoz modelu plyte glowna (ta z bezpiecznikami i kostki pod nia). Sek w tym, ze nie mam podlaczonych ok. 15 przewodow (m.in. dlatego, iz prak pinow - pourywane podczas wypadku oraz brak schematu elektrycznego). Auto nie chce odpalic - niby dlaczego - no i teraz szukam kogos kto poradzi mi jak sie z tym problemem uporac...Serwis od razu bedzie chciec wymienic cala wiazke (ok. 15.000 pln), ale to nie wchodzi w gre.
Prosze o dobra rade.

Siemka jestem tu nowy...Moj znjomy ma skode octavie kombi z 97r z silnikiem 1,9d.
Szukalem na forum ale nie moge znalesc potrzebuje schemat elektryczny albo pomoc w rozwiazaniu problemu a mianowicie nie dzialaja mu kierunki z poczatku myslelismy ze to wina przelacznika awarytjnych bo byl uszkodzony i po wymianie wybija bezpiecznik...
I co dalej moze wina lezy w przelaczniku przy kierownicy??

Witam.
Pierwsze pytanie czy ktoś ma może schemat elektryczny podłączenia lub układ kolorów kabli od głównej wiązki w drzwiach. Lub może podać który kabel ( kolor) podaje zasilanie do kostki w drzwiach. Skoda O1 rocznik 2003.

Problem jest tego typu ze działa sterowanie tylko w prawym w lusterku w lewym ani drgnie, silniki i joystik sprawdziłem u znajomego bo podłączyłem moje lewe lusterko i u niego do jego skody moje działa ,jego lusterko u mnie nie działa.

Wg tego schematu z tej stronki, radio Skody nie ma nic tam wpietego. I tu jest problem, kazde czy tylko niektore modele.
Sa owszem wyprowadzenia tego typu, ale trzeba kupic taka wtyczke (u VW pewnie jej nie beda miec - moze bedzie to wystepowac jako np kabel do zmieniarki) wiec o ile styki wyjscia C (nie uzywanego w odbiornikach niefabrycznych) sa do czegos w odbiorniku podlaczone. Kwestia polaczenia elektrycznego, ktore lepsze na wtyczce, czy lutowane. Wg mnie jest podlaczac wzmacniacz i wyprowadzac wyjscia liniowe chinch to lutowac, a z tym przy lutowaniu z tylu moze byc problem, chociaz uwazam ze rowniez da sie to wykonac.

A wiec czekamy na chetnego ktory rozkreci radio i powie, czy cos jest podlaczone czy tez nie do wyjscia C. Ze schematu to jasno nie wynika, stad we wczesniejszym poscie zasugerowalem sie wyjsciami glosnikowymi (wtyczka B) i tam na pewno sygnal jest juz wzmacniany.

xekon, Jak Ty jestes lajkonik, to ja jestem Mikolaj

np Skoda coś tam miesza po to aby klienci udawali się do serwisu na podłączenie radia do auta (w dokumentacji pojazdu nie ma schematu elektrycznego).
A co najlepsze, w tymże serwisie też czasem nie potrafią. Jakiś czas temu zmieniałem radio i coś pomieszali z kablami, bo po wyjęciu kluczyka ze stacyjki radio się "zerowało". Jak pojechałem z reklamacją byli bardzo zdziwieni. No ale poprawili.

Witam , powiedzcie mi gdzie to cos jest oryginalnie montowane , czy jest to modul wcisniety miedzy zegarami tam gdzie wskaznik od skrzyni automatycznej , czy tak jak w skodzie i vw na wyswietlaczu od predkosciomierza czy obrotosciomierza. Zastanawialem sie nad zalozeniem sobie go i wymiane manetki od wycieraczek , ale mimo wnikliwego analizowania schematu elektrycznego nie moge znalezc polaczen , zato wiem jak podlaczyc tempomat - to na lewej manetce. Jak ktos ma toniech powie , bo ja po prostu nie moge tego znalezc.

Oryginalne silniczki do elektrycznych podnośników szyb mają nr katalogowy:
- 6U0-959-801 - drzwi lewe,
- 6U0-959-802 - drzwi prawe,
Numer katalogowy oryginalnych włączników:
- 6U0-959-855A
A jakie numery katalogowe mają wiązki przewodów?
Jeszcze jedna dziwna sprawa mnie zastanawia. Mianowicie to, że na oryginalnym schemacie ilość styków przy jednostce sterującej silniczkiem wynosi 15, a na oryginalnym silniczku z tej aukcji
http://moto.allegro.pl/item330395002_mechanizm_podnosnik_silnik_szyby_felicia_felicja.html
jednostka sterująca jest mała i wyglada, że ma tylko około 5 styków.

Czy silniczki spotykane w Skodzie Octavia są takie same jak do Felicii? Czy moduł sterujący znajdujący się przy tych silniczkach jest jednakowy dla modeli Octavia i Felcia?
I czy chcąc zamotować sobie silniczki elektryczne to muszę wymienić całe mechanizmy podnoszenia szyb czy tylko wyjąć korbkę i wmontować silniczek?

Wydawało mi się, że te sterowniki są zaraz przy silniczkach, tak przynajmniej wynika ze schematów elektryczncych i z tego co widziałem na zdjęciach na allegro? Trochę się już pogubiłem. Fajnie by było gdyby ktoś kto ma fabrycznie zamontowane elektryczne podnośniki szyb pokazał to na zdjęciach lub opisał jak to wszystko wygląda.
Korci mnie by kupić sobie podnośniki tej firmy ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie. Czy ktoś montował podnośniki tej firmy, jak to się sprawdza w praktyce?
Poza tym co oryginał to oryginał. Tym bardziej, że już częściowo mam instalację fabrycznie przystosowaną do elektrycznie sterowanch szyb.
Znalazłem też inną stronę firmy Electric Life gdzie są bardziej wyraźne zdjęcia elektrycznych podnośników szyb do Skody Felicia, tu jest podniśnik do przednich drzwi, a tu podnośnik do tylnych drzwi
Aha i jeszcze jedno. Jak wmontowane są te przyciski do sterowania elektrycznymi szybami. Wiem, że są wmontowane pomiędzy siedzeniami w takim prostokątnym dekielku. Z tym, że ja mam tą konsolę taką czarną i troszkę inną, bez wyciągnaego schowka. Czy trzeba się zaopatrzyć w inny dekielek czy można tylko wyciąć otwory i już. Ciekaw jestem jak wyglądają od spodu zamontowane oryginalnie przyciski od szyb.


Samochód zaposiadywuje taki wyswietlacz, który pokazuje, ile jeszcze auto przejedzie na unoszących sie w baku oparach paliwa. Wczoraj po południu, gdy wyjeżdżałem z pracy do domu, wyswietlacz pokazywał 80 km. Przejechałem jakieś 25 km, wczoraj do domu z dwoma postojami, po których odpalałem motor (podobno przy odpalaniu żłopie najwięcej) i dzisiaj do pracy z jednym takim postojem po drodze. Wyswietlacz pokazuje obecnie, że mogę jeszcze przejechać 81 km.

Zoppoter, ojoj.

To nie jest urzadzenie, ktore mierzy wartosci liniowo, czyli jak przejedziesz 25 km z 80-ciu, to Ci 55 zostanie jeszcze.
Zmieniaja sie warunki jazdy, schemat jazdy oraz inne dane. A komputerek liczy to na biezaco. Jak zapalasz i stoisz, to kola sie nie kreca, wiec on liczy, na ile jeszcze takiego pyrkania starczy. W czasie jazdy raz jedziesz jedynka, raz biegiem 4-tym. To wszsytko ma wplyw na ilosc pokazywanej PRAWDOPODOBNEJ liczby km do przejechania na pozostalym paliwie w baku.

W sluzbowej Skodzie bylo to nad wyraz pomocne urzadzenie, ktore mowilo - masz do przejechania 0 km i dawalem rade zrobic jeszcze 80 km. Problem w tym, ze nowoczesne auta maja elektryczna pompke paliwa, ktora jest smarowana wlasnie paliwem - i musi byc ona cala w nim zanurzona - wiec zero jest wtedy, gdy pompka zaczyna wystawac ;)

W autach bez tego zawsze sprawdzam, na ile starczy mi caly bak paliwa (ilosc km) i nastepna raza juz wiem, ze przy 400km, 550 km i 800 km nie bedzie dalej jazdy, wiec lepiej zatankowac wczesniej ;))

Jak wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcje ;)


Zmieniaja sie warunki jazdy, schemat jazdy oraz inne dane. A komputerek liczy to na biezaco. Jak zapalasz i stoisz, to kola sie nie kreca, wiec on liczy, na ile jeszcze takiego pyrkania starczy. W czasie jazdy raz jedziesz jedynka, raz biegiem 4-tym. To wszsytko ma wplyw na ilosc pokazywanej PRAWDOPODOBNEJ liczby km do przejechania na pozostalym paliwie w baku.

W sluzbowej Skodzie bylo to nad wyraz pomocne urzadzenie, ktore mowilo - masz do przejechania 0 km i dawalem rade zrobic jeszcze 80 km. Problem w tym, ze nowoczesne auta maja elektryczna pompke paliwa, ktora jest smarowana wlasnie paliwem - i musi byc ona cala w nim zanurzona - wiec zero jest wtedy, gdy pompka zaczyna wystawac

Reasumując cały ten bajer mozna rozwalic o kant @$%**. Ono kompletnie nie spełnia swojej funkcji, sorry, ale jezeli to urządzenie pokazuje, ze PRAWDOPODOBNIE przejechanie 25 kilometórw w miescie z kilkoma odpaleniami zimnego motoru powoduje WZROST ilosci paliwa w baku, to ja takie prawdopodobieństwo mam tam, gdzie nalezy rozwalić to udogodnienie. Jeżeli jest tak jak piszesz, jesli to jego prawdopodobieństwo ma az taki rozstrzał, to znaczy, ze jest to absolutnie bezuzyteczne urządzenie. Ono w takim razie komplikuje, zamiast ulatwiac zycie. O wiele prosciej, szybciej i z duzo większym prawdopodobieństwem moge sobie to policzyć w pamięci biorąc pod uwage znane mi dane: ilość zatankowanego paliwa, przejechany przebieg i zuzycie plaiwa przez dane auto. A owe skomplikowane uwarunkowania, o których pisałeś mało mnie - jako uzytkownika - obchodzą. Mnie interesuje, zeby wszystko dizłało zgodnie ze swoim przeznaczeniem, płacę za to producentowi...

Audi A4 A4 Sam naprawiam

Bogato ilustrowany poradnik poświęcony obsłudze i naprawie samochodów osobowych Audi A4/quattro (sedan) produkowanych od listopada 1994 do października 2000 i Audi A4 Avant/quattro (kombi) produkowanych od stycznia 1996 do września 2001, wyposażonych w silniki benzynowe:
- 1,6 dm3 typu ADP, AHL, ARM i ANA (101 KM),
- 1,8 dm3 typu ADR, APT i ARG (125KM),
- 1,8 T dm3 turbo typu AEB, APU, ANB i AWT (150 KM),
- 2,4 dm3 typu AGA, ALF, APS, ARJ i AML (165 KM),
- 2,6 dm3 typu ABC (150 KM),
- 2,7 dm3 typu AGB i AZB (265 KM),
- 2,8 dm3 typu AAH (174 KM),
- 2,8 dm3 30V typu ACK, ALG, APR i AQD (193KM),
jak również w silniki wysokoprężne
- 1,9 dm3 TDI typu AFF (75 KM),
- 1,9 dm3 TDI typu 1Z, AHU i AHH (90 KM),
- 1,9 dm3 TDI typu AFN i AVG (110 KM),
- 1,9 dm3 TDI-PD typu AJM i ATJ (115 KM),
- 2,5 dm3 TDI (150 KM)
z mechanicznymi i automatycznymi skrzynkami przekładniowymi.

Podano m.in. plan obsługi, dokładny opis czynności obsługowych i naprawczych możliwych do wykonania we własnym zakresie przez użytkownika oraz schematy instalacji elektrycznej.

606 rysunków, 22 tabele.

Dodano po 5 minutach:

Kod: Audi

BMW

Citroen

Daewoo

Fiat

Ford

Honda

Mazda

Mercedes

Nissan

Opel

Peugeot

Polonez

Renault

Seat

Skoda

Volkswagen

Witam. CZy ktoś może mi powiedzieć gdzie znaleźć opis kodów do elektronicznego wspomagania kierownicy w SKODZIE FABI.
CDIF łączy się ogólnie i widzi błędy ale nie są opisane .
Wspomaganie poprostu wariuje, przypuszczam że to jest coś z czujnikiem skrętu w kolumnie kierowniczej ale nie wiem jak go sprawdzić.
Mam tylko schemat instalacji.

Witajcie

Poszukuje schematu instalacji elektrycznej wraz ze schematami przełączników
do samochodu SKODA FELICIA 1.3 MPI (z roku grudzień 1996).

Z góry dzięki

Micuch


Poszukuje schematu instalacji elektrycznej wraz ze schematami
przełączników
do samochodu SKODA FELICIA 1.3 MPI (z roku grudzień 1996).


Jeśli jestes z Katowic to mógłbym ci dać do skserowania

Natknolem sie na ta stronke szukajac schematu ins elektrycznej do skody
favorit :P
http://www.cuoresportivo.pl/_mm/IKAR/ti/
A opisane tam jest jak jezdzic po takich krajach jak: Wlochy, Austria,
Szwecja, Czechy, Slowacja

Pozdrawiam
Karol


Witam !!!

Szukam kontaktu z użytkownikami samochodów marki Skoda Favorit.
Szczególnie jestem zainteresowany schematem instalacji elektrycznej.

Pozdrawiam

Tomek


Pilnie poszukuje schemat elektryczny wtrysku skoda felicja 1.3 MPI, nigdzie
tego nie moge znalesc, czy mogl by ktos pomoc w tej sprawie?

Witam szanownych grupowiczow...
Czy ktos moze wie jak sprawdzic w Peugeot 205 1.8 D wentylator
chlodnicy...
Wydaje mi sie ze on sie nigdy nie wlacza... Jezdzilem podczas upalow tego
lata i ani razu nie slyszalem zeby mi sie kiedykolwiek wlaczyl
wentylator...
Nie wiem czy nigdy sie az tak silnik nie zagrzal czy poprostu cos jest nie
tak z czujnikiem temperatury albo z jakims przekaznikiem.... Jest to
jeszcze
o tyle utrudnione ze w P205 nie ma wskaznika podajacego temperature
silnika..
Aha i jeszcze jedno.... moze ktos wie gdzie mozna zdobyc schemat
instalacji
elektrycznej do P205, byc moze to by mi ulatwilo w rozwiazaniu problemu...
Dziekuje z gory za pomoc
Pozdrawiam

Leszek D
Peugeot 205 1.8 D


Miałem kiedyś awarię wentylatora w  205 (benzynowym) - spaliły się uzwojenia
aż poszedł dym, zrobiło się przy okazji zwarcie i stopiły się zaciski
czujnika wkręconego w chłodnicę.
O ile dobrze pamiętam czujnik wkręcony jest w dolnej części chłodnicy.
Sprawdzenie musisz zrobić dwuetapowo ponieważ nie wiadomo co jest uszkodzone
(jeśli coś jest).
Zdejmij przewody zasilające z silnika wentylatora i zasil go bezpośrednio
innymi przewodami z akumulatora. Jeśli się kręci to pozostaje sprawdzenie
czujnika. Ja miałem dwustopniowy, przy niższej temperaturze włączał niższe
obroty, przy wyższej drugi stopień. Sprawdzenie pewnie trzeba zrobić tak jak
robi się z termostatem w gorącej wodzie podgrzewanej i z pomiarem
temperatury, a na zaciskach trzeba podłączyć omomierz albo żarówkę z
baterią. W końcu jest to zwykły wyłącznik temperaturowy.
Ja pewnie teraz bym się nie bawił tylko po prostu wymienił czujnik -
wystarczy dobrać coś do diesla  (uważaj na temperatury w jakich powinien
włączać wentylator)albo kupić oryginalny.
W swoim 205 włożyłem silnik wentylatora od poldka (obciąłem zbędne uchwyty),
a czujnik był ze skody faworit tyle, że jednostopniowy - włączał od razu max
obroty wentylatora. Padło na skodę bo akurat najbliższy sklep motoryzacyjny
to była skoda. Przypuszczam, że jeśli zakresy temperaturowe są takie same i
gwinty się zgadzają, to można wkręcić czujnik z każdej marki.
Pozdrawiam Juras


poszukuję schematu elektrycznego do skody octavii ^99r.

poszukuję schematu elektrycznego do skody octavii ^99r.

A ja do 1998 i 2001 TDI. Chętnie coś wymienę za schemat.....

Witam wszystkich. Pilnie poszukuje schematu elektrycznego do silnika BKD. Bardziej szczegolowo chodzi mi o kostki pod plyta bezpiecznikowa (ta przy akumulatorze). Bede wdzieczny za wszelkie info.

Kmab, Ale w wersji do Skody czy ogolnie VW. Bo jak tego szukalem to nie ma czegos takiego nigdzie jak ELSA do Skody


Faktycznie, wygląda na to że ELSA obejmuje schematy elektryczne do Audi/VW/Seat, ale bez Skody

witam jestem nowy na forum ale juz na wstepie prosze bardzo o pomoc!mianowice potrzebuje schemtu elektrycznego wskaznikow (zegarow)do skody octavi!!!bardzo prosze o pomoc!!dodam ze jest to silnik 1.6 75KM.jezeli kots ma taki schemat prosze o wyslanie na email gibon104@wp.pl pozdrawiam

Koszty:
- nagrzewnica kompletna z wiązką przewodów- na allegro 220+50 wiązka
- panel climatronic 150,
- ramka do panelu 50 (chyba przepłaciłem),
- czujnik słoneczny 88 (kupiony w serwisie),
- wtyczki i kabelki - kupiłem kawałek wiązki elektrycznej z odpowiednimi wtyczkami na autoszrocie za 10zł (w serwisie za te wszystkie wtyczki z pinami musiałbym zapłacić grubo ponad 100),
- napełnienie ponowne instalacji klimatyzacji 150 (koszt ten byłby mniejszy gdybym odzyskał czynnik chłodzący podczas opróżniania- ja wypuściłem go w "kosmos").
Razem wszystkie koszty z napełnieniem 720 minus cena za jaką sprzedam zbędne elementy po klimatyzacji manualnej- można jeszcze taniej (np. ostatnio panel climatronica do skody widziałem za 90, można odzyskać czynnik chłodzący itd.).

Czas: zajęło mi to samemu calutkie sobotnie popołudnie do późna wieczór(nigdy wcześniej nie demontowałem deski).
Materiały pomocnicze:
- głównym pomocnikiem był opis przekładki klimy z forum seata leona- różnica w opisie w stosunku do skody jest minimalna- bez problemu widać tą różnicę na schemacie.
- schemat podpięcia instalacji climatyzacji wykorzystałem od golfa4- znajdziesz w necie lub w ElsaWin(jest identyczna).

Najwięcej czasu zajęło mi dostanie się do nagrzewnicy (trzeba zdjąc deskę), chwile czasu zajęło zanim podpiąłem te 20 kabelków od climatronica (przygotowanie wiązki, lutowanie itp.)
Z zawodu jestem mechanikiem (teoretyycznie ponieważ przepracowałem w swoim zawodzie 1 (słownie- jeden) dzień). Schemat elektryczny jestem w stanie przeczytać ale bez opisu z forum seata prawdopodobnie maiałbym trudności z odpowiednim podpięciem paru kabelków.
Uważam że dla lubiącego grzebać w swoim aucie i mając odrobine pojęcia o mechanice i elektryce przekładka ta jest prosta- tylko zajmuje troche czasu.

Nie wszyscy producenci aut podłączają kostki ISO zgodnie ze standardem, np Skoda coś tam miesza po to aby klienci udawali się do serwisu na podłączenie radia do auta (w dokumentacji pojazdu nie ma schematu elektrycznego).

Schematy instalacji elektrycznych samochodów

Rozkodowywanie radia

Programy do obliczania pudła basowego i najlepszej wydajności głośników

Katalog Serwisowy VW, AUDI, SKODA I SEAT

Slownik podstawowych pojec:

DIESEL - Rudolf, wynalazca silnika z zaplonem samoczynnym, potoczna nazwa silnika wysokopreznego,
TDI - turbo direct injection, turbodoladowany silnik z bezposrednim wtryskiem paliwa,
PD - pumpe duse, pompowtryski, rodzaj wtryskiwaczy paliwa (polaczenie wtryskiwacza i pompy),
VP - pompa rotacyjna, rozdzielaczowa, zasilajaca wtryskiwacze w paliwo,
CR - common rail, tzw. wspolna szyna, typ ukladu wtryskowego, oparte o wspolny zbiornik do ktorego jest tloczone paliwo pod wysokim cisnieniem, skad pobnierane jest przez wtryskiwacze,
BOX - urzadzenie przewaznie oszukujace sygnaly z czujnikow silnika (zwieksza dawki paliwa, zwieksza cisnienie w railu dla systemow CR),
CHIP - (tzw. wirus, program) modyfikacja oryginalnego programu sterujacego praca silnika znajdujacego sie w pamieci komputera (ECU),
ECU - engine control unit, centralny komputer sterujacy praca silnika,
IC - intercooler, chlodnica powietrza doladowujacego,
SMIC - side mounted intercooler, chlodnica powietrza zamontowana w jednym z bokow komory silnika
FMIC - front mounted intercooler, chlodnica powietrza zamontowana z przodu pojazdu,
VAG - Volkswagenwerk AktienGesellschaft, potocznie Volkswagen Group, niemiecki koncern samochodwy skupiajacy Audi, Seata, Skode i VW (a takze Bugatti, Lamborghini, Bentley),
VAG - urzadzenie diagnostyczne wpinane w zlacze OBD2,
OBD - on board diagnostic, standard komunikacji miedzy urzadzeniem diagnostycznym a urzadzeniami elektronicmymi w samochodzie,
OBD2 - potoczna nazwa zlacza diagnostycznego nowszej generacji w samochodzie, przez nie najczesciej wgrywany jest "program" co nie wymaga wyjmowania komputera z pojazdu,
ETKA - Elektronische TeileKAtalog, program serwisowy zawierajacy schematy czesci mechanicznych, wyposazenia samochodu itd. dla aut VAG,
ELSA - ELektronische Service Auskunftsystem, program serwisowy zawierajacy schematy elektryczne dla aut VAG,
OVERBOOST - chwilowe zwiekszenie mocy i momentu obrotowego silnika przy gwaltownym przyspieszaniu,
EGR - uklad (zawor) recyrkulacji spalin,
WASTEGATE - zawor przepuszczajacy czesc spalin do ukladu wydechowego, sluzy regulacji cisnienia doladowania,
HAMOWNIA - urzadzenie do wyznaczenia przebiegu mocy i momentu obrotowego w funkcji obrotow silnika,
PRZEPLYWOMIERZ - przeplywka, elektroniczny czujnik wskazujacy ilosc zasysanego przez silnik powietrza,
SPIEKI - sprzeglo z okladzinami z proszkow metali spiekanych, przenoszace wiecej momentu obrotowego niz seryjne,
REDBULL - barwiony na czerwono olej opalowy,

wiecie moze gdzie w necie mozna znalesc schemat instalacji elektrycznej do Skody Felicji 1.3MPI rocznik 99. blagam o pomoc. z gory dzieki.

witam kolegów mam problem potrzebuje schemat elektryczny pompy wspomagania do skody fabi 1.4mpi 2002r

witam poszukuje schemat elektryczny do układu wspomagania skoda fabia 1,4 MPI 44KW AZE 2000r.

Olej SKODĘ
TO SĄ ZŁOMY
zadaj w serwisie jedno pognębiające pytanie:
jaką siłą powinna być dokręcona (wg norm europejskich) nakrętka na przegubie
napędowym, (chyba coś k.20 KN)
potem weź pod pachę szefa serwisu nową skodę  i niech kluczem
dynamemtetrycznym  sprawdzi jak jest
w tym gównie ta nakrętka jest z takiej blaszki ze nawet  połąwą wymaganej
siły nie da się dokręcić i ktoś to dopuścił do ruchu nie mówiąc o
homologacji

Witam,

zdecydowalem sie zakupic Fabie vana, teraz prosba do Was o sugestie co
wybralibyscie:

Fabia Classic 1.4 z pakietem Fresh (ABS, poduszka pasazera), + dodatkowo
central lacznie daje: 36400
Fabia Comfort 1.4 za 37400 (ale bez ABSu, patrz zestawienie ponizej).

Autko dla malej rodzinki, glownie do jazdy po miescie. Ponizej podaje
roznice w wyposazeniu.
W sumie doplacam 1000, rezygnujac z ABSu, ale mam miedzy innymi: Komputer
pokładowy, Elektrycznie sterowane szyby boczne z przodu, Wskaźnik
temperatury zewnętrznej, Otwieranie osłony wlewu paliwa z miejsca
kierowcy,
itp.
Co sugerujecie?

Wyposażenie standardowe Classic

Poduszka powietrzna dla kierowcy
Przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości mocowania
Napinacze pirotechniczne przednich pasów bezpieczeństwa
Zaczepy mocowania ISOFIX
Zagłówki z przodu i z tyłu z regulacją wysokości
Trzecie światło STOP
Tylne światło przeciwmgielne
Blokada przeciwuruchomieniowa (immobilizer)
Wspomaganie układu kierowniczego
Kierownica z możliwością regulacji w dwóch płaszczyznach
Regulacja intensywności oświetlenia instrumentów pokładowych
Regulacja ustawienia świateł przednich z miejsca kierowcy
Wycieraczka szyby tylnej ze spryskiwaczem i możliwością ustawienia pracy
przerywanej
Sygnalizacja dźwiękowa włączonych świateł
Światełka odblaskowe na drzwiach przednich
Konsola środkowa
Zaczepy do mocowania bagażu na ścianach bagażnika
Filtr przeciwpyłkowy
Opóźniacz wyłączenia oświetlenia wewnętrznego
Otwieranie klapy tylnej z miejsca kierowcy
Szyby z filtrem UV
Asymetrycznie dzielona kanapa tylna
Przygotowanie pod bagażnik dachowy
Wlew paliwa zamykany kluczykiem
Kieszenie w drzwiach przednich
Schowek pod tablicą rozdzielczą po stronie kierowcy
Nadkola z tworzywa
Pełne kołpaki
Zderzaki w kolorze nadwozia
Koła 14"
Tapicerka siedzeń "Dance"
Instalacja radiowa (4 głośniki + antena)

  Wyposażenie standardowe Comfort

- Wyposażenie standardowe Classic oraz:
Poduszka powietrzna dla pasażera
Fotel kierowcy z regulacją wysokości
Zagłówki z przodu z regulacją kąta nachylenia
Komputer pokładowy
Centralny zamek z systemem zabezpieczającym "Safe"
Otwieranie osłony wlewu paliwa z miejsca kierowcy
Elektrycznie sterowane szyby boczne z przodu
Wskaźnik temperatury zewnętrznej
Lampki do czytania z przodu
Oświetlenie bagażnika
Zapalniczka
Szyby przyciemniane z filtrem UV
Lampki w drzwiach przednich
Kieszenie na tylnej stronie oparć siedzeń przednich
Boczne kieszenie foteli przednich
Lusterka boczne w kolorze nadwozia
Chromowane klamki wewnętzne
Listwy boczne
Tapicerka siedzeń "Streetlight" (dwa schematy kolorów)

--

Pozdrawiam

Dwight



Witam,

Na poczatek jedno pytanko zwiazane z Sluzbowym Rozkladem Jazdy Pociagow,
ale tym "naprawde sluzbowym", czyli z planem zestawienia pociagow itp.
Bedac dzisiaj w Klubie mialem okazje przejrzec taki wlasnie rozklad
pociagow Expresowych, IC, EC i pospiesznych wazny od 24 maja tegoz roku.
Wypatrzylem tam moj ulubiony pociag - Ex "Warta", i co dziwo - widniala
tam jak byk EP09! I teraz pytanie - jak duzo zwiazku ma seria lokomotywy
w rozkladzie, z tym, co sie dzieje w praktyce? Odkad wypatruje Warte,
tj. od okolo pol roku, przewaznie jest z EP08, czasem bywa "Skoda" -
EP05, ale "dziewiatki" - nigdy! Tak wiec czy to tak zawsze bylo, ze
Warta ma w rozkladzie EP09, a jezdza 05 i 08, czy to tylko "kaprys"
nowego rozkladu? Przy "Bystrzycy" widniala prawidlowo - EP08.. Niech
ktos wiec wytlumaczy, o co w tym wszystkim lata, i co najwazniejsze -
czy zobacze przy nowym rozkladzie te ukochana EP05 z Warta w
Poznaniu....

I druga sprawa - "Swiat Kolei" 2/98. Z tego co pamietam juz numer 1/98
spotkal sie z ogromna krytyka na grupie, ale moim zdaniem, i patrzac na
obecny numer - poprzedni byl swietny :)
Wzialem zatem do reki to "czasopismo" i... na okladce - ohoho, TGV,
jakby nie bylo dobrych zdjec polskich Kolei! Ludzie!! TGV to ja sobie
moge na prospektach obejrzec i na pewno nie musze za to placic 9,50!!
Dali by jakas SP32 w lesie, czy EP05 z czyms, a nie kurde europejskie
pociagi... Dalej, pierwsza strona - spis tresci, a na drugiej co?? 90
lat Tramwaju Elektrycznego w Warszawie. Oczywiscie. BO do cholery, nic
nie mam przeciwko tramwajom i tramwajarzom, ale to jest swiat
_KOLEI_!!!!! Kto tam ma tak narabane we lbie?? No i jedziemy dalej - 5
stron o najszybszych pociagach w Europie - TGV, no nie - malo to bylo
juz broszur, reklamowek, swistkow, gowien o tym pociagu??? Niech nie
zajmuje przynajmniej tyle papieru w Swiecie Kolei! Dalej - Dzieje
tramwajow w Krakowie, czy w innym miescie, bo juz nie pamietam. 5 stron
conajmniej!!! Pamietajmy, mamy w reku "Swiat Kolei".... W polowie
gazetki na dwie strony mozemy poczytac o kolei zebatej, czy lesnej,
zapomnialem... Gdyby w Polsce, to jeszcze, ale to chyba opis kolejki w
Daglezji!! Moge sie mylic, ale na pewno nie znam tego miasta z mapy
Europy... Dalej mamy statystyke OKl27 (drugi raz), a vis a vis -
analogia do artykulu ze "Swiata" 1/98, czyli zdjecie, na pol strony (tym
razem Ok1) pod tym 3 zdania opisu, mapka i spis eksponatow w Polsce -
zalosne! Pozniej mamy na 3 strony "Jak zbudowac siec trakcyjna" na
naszej makiecie - strasznie ciekawe schematy polaczen drutow i rzucajace
na kolana rozwiazania architektoniczne...  No i reklama ROCO na cala
stronke, reklama PKP na tylnej okladce i po lekturze!

Podsumowujac - to juz chyba ostatni rok mojej "wpolpracy" z EMI-PRESS...
Jak zobaczylem dzisiaj redaktora, to myslalem, ze mu strzele w pysk za
te hieroglify :)) Aha - to, co mnie zawsze najbardziej interesowalo -
aktualnosci sa tez nie lepsze - pierwsze dwie strony sa OK - normalny
tor, normalne lokomotywy, drugie dwie, to komunikacja miejska, trzecie
dwie to "ze swiata"... Bez komentarza.

Naprawde - moj kontakt ze "Swiatem Kolei" ograniczy sie chyba tylko do

Pozdrawiam i mimo to - zycze milego czytania :)

Kuba

http://ztpc.poznan.tpsa.pl/tpsa/PO_Remisiewicz/index.htm



Witam,

Na poczatek jedno pytanko zwiazane z Sluzbowym Rozkladem Jazdy Pociagow,
ale tym "naprawde sluzbowym", czyli z planem zestawienia pociagow itp.
Bedac dzisiaj w Klubie mialem okazje przejrzec taki wlasnie rozklad
pociagow Expresowych, IC, EC i pospiesznych wazny od 24 maja tegoz roku.
Wypatrzylem tam moj ulubiony pociag - Ex "Warta", i co dziwo - widniala
tam jak byk EP09! I teraz pytanie - jak duzo zwiazku ma seria lokomotywy
w rozkladzie, z tym, co sie dzieje w praktyce? Odkad wypatruje Warte,
tj. od okolo pol roku, przewaznie jest z EP08, czasem bywa "Skoda" -
EP05, ale "dziewiatki" - nigdy! Tak wiec czy to tak zawsze bylo, ze
Warta ma w rozkladzie EP09, a jezdza 05 i 08, czy to tylko "kaprys"
nowego rozkladu? Przy "Bystrzycy" widniala prawidlowo - EP08.. Niech
ktos wiec wytlumaczy, o co w tym wszystkim lata, i co najwazniejsze -
czy zobacze przy nowym rozkladzie te ukochana EP05 z Warta w
Poznaniu....


Ja mam EP08/EP09 tak samo jak w poprzednim ciekawe "Warta"o ile wiem w
ZADNYM nie ma mowy o EP05 o przepraszam w Chopinie jest EP05/EP09
ale to nic nie znaczy , te serie bardzo cczesto sa zminiane np wszedzie
jest EU07 mimo ze jezdzi

raz tak

I druga sprawa - "Swiat Kolei" 2/98. Z tego co pamietam juz numer 1/98
spotkal sie z ogromna krytyka na grupie, ale moim zdaniem, i patrzac na
obecny numer - poprzedni byl swietny :)
Wzialem zatem do reki to "czasopismo" i... na okladce - ohoho, TGV,
jakby nie bylo dobrych zdjec polskich Kolei! Ludzie!! TGV to ja sobie
moge na prospektach obejrzec i na pewno nie musze za to placic 9,50!!


To zdjecie jest jak najbardziej polskie przeczytaj opis

Dali by jakas SP32 w lesie, czy EP05 z czyms, a nie kurde europejskie
pociagi... Dalej, pierwsza strona - spis tresci, a na drugiej co?? 90
lat Tramwaju Elektrycznego w Warszawie. Oczywiscie. BO do cholery, nic
nie mam przeciwko tramwajom i tramwajarzom, ale to jest swiat
_KOLEI_!!!!!


Coz widocznie lobby tramwajowe jest silne

Kto tam ma tak narabane we lbie?? No i jedziemy dalej - 5
stron o najszybszych pociagach w Europie - TGV, no nie - malo to bylo
juz broszur, reklamowek, swistkow, gowien o tym pociagu???


Nie bylo ogolnie o najszybszych na swiecie, Nozomi nie jest w europie

Niech nie
zajmuje przynajmniej tyle papieru w Swiecie Kolei! Dalej - Dzieje
tramwajow w Krakowie, czy w innym miescie, bo juz nie pamietam. 5 stron
conajmniej!!! Pamietajmy, mamy w reku "Swiat Kolei".... W polowie
gazetki na dwie strony mozemy poczytac o kolei zebatej, czy lesnej,
zapomnialem... Gdyby w Polsce, to jeszcze, ale to chyba opis kolejki w
Daglezji!! Moge sie mylic, ale na pewno nie znam tego miasta z mapy
Europy... Dalej mamy statystyke OKl27 (drugi raz), a vis a vis -
analogia do artykulu ze "Swiata" 1/98, czyli zdjecie, na pol strony (tym
razem Ok1) pod tym 3 zdania opisu, mapka i spis eksponatow w Polsce -
zalosne! Pozniej mamy na 3 strony "Jak zbudowac siec trakcyjna" na
naszej makiecie - strasznie ciekawe schematy polaczen drutow i rzucajace
na kolana rozwiazania architektoniczne...  No i reklama ROCO na cala
stronke, reklama PKP na tylnej okladce i po lekturze!


Wlasnie coraz bardziej jestem zawiedziony ta gazetka, :((((

Podsumowujac - to juz chyba ostatni rok mojej "wpolpracy" z EMI-PRESS...
Jak zobaczylem dzisiaj redaktora, to myslalem, ze mu strzele w pysk za
te hieroglify :)) Aha - to, co mnie zawsze najbardziej interesowalo -
aktualnosci sa tez nie lepsze - pierwsze dwie strony sa OK - normalny
tor, normalne lokomotywy, drugie dwie, to komunikacja miejska, trzecie
dwie to "ze swiata"... Bez komentarza.

Naprawde - moj kontakt ze "Swiatem Kolei" ograniczy sie chyba tylko do

Pozdrawiam i mimo to - zycze milego czytania :)


No wlasnie szata graficzna gorsza tresc jeszcze gorsza nic dodac nic

i nic wiecej a temat duzo ciekawszy

Kuba

=========================================================================


Witam.

Widzę żeś człek słabej wiary!
Staram Ci się pomóc, nie dla zdobywania punktów bo nie są mi do niczego potrzebne.Jeżeli tak to zrozumiałeś to "sorry" ale nie ten adres
Wracając do radia- domniemuję iż masz jeden z odbiorników wykazanych na przesłanym schemacie(w tym okresie rocznikowym skoda takie właśnie montowała),bo niestety nie dopisałeś który jest to typ Blaupunkta.
Staram się pisać przy opisie sposobu ustalania usterki w taki sposób żeby było zrozumiałe dla osoby która posiada nawet niewielką wiedzę na temat elektryki samochodowej, specjalnie nie opisując zależności które występują w systemie elektrycznym.Jest to droga dłuższa ale bezpieczniejsza,ale jak widzę trochę nudna -następnym razem będzie łatwiej.
Bilon normalnie ustalanie takiej usterki elektronikowi wyposażonemu w miernik graficzny zabiera około 20min! Gdybyśmy bliżej mieszkali pewnie temat byłby rozwiązany.
Opiszę Ci co ja bym zrobił na Twoim miejscu:
1.Podpiąłbym Vaga i zobaczyłbym czy nie wyrzuci błędów instalacji elektr.(do zrobienia na spocie).Jeżeli nie wykazał to pkt 2
2 Podłączyłbym radio za pomocą innej kostki ISO do niezależnego zasilania sprawdzając w ten sposób czy nie jest to wina samego odbiornika.(wypięcie zasilania powoduje konieczność wpisania kodu przy odbiornikach kodowanych , po ponownym podłączeniu zasilania)Jeżeli OK to pkt3
3 Podłączamy odbiornik do fabrycznej kostki ISO tylko zasilającej i sprawdzamy czy OK.(bez anteny) Jeśli nie to pkt 4
4.Podłączamy dodatkową masę(równoległą) do przewodu brązowego w kostce zasilającej ISO (pin 8)Jeśli nie OK to pkt 5
5 Wypinamy z kostki kabel żółto czerwony (pin 4 -napięcie 12v po przekręceniu stacyjki)
i podpinamy w to miejsce 12v przewodem z bezpiecznikiem 10A np bezposrednio z akumulatora .Jeśli nie OK to pkt 6
6. wypinamy kabel czerwono biały(pin 7- ciągłe niewyłączane 12 v) i w jego miejsce podłączamy 12v z akumulatora.Jeśli nie OK to pkt7
7 Wpinamy ponownie wyjęte przewody pin 4 oraz pin7
8. wypinamy kabel szaro niebieski(pin 6 podświetlenie odbiornika) podłączając jednocześniew jego miejsce 12v.
Przy wykonywaniu powyższych czynności radio powinno w jakimś punkcie zacząć zachowywać się normalnie.
Jeśli jest to pkt 3 oznacza uszkodzenie anteny lub jej wzmacniacza lub też separatora antenowego(w pierwszych wersjach nie było separatora antenowego- kabel zasilający wzmacniacz był ciągnięty osobno . W wersji z separatorem antenowym zasilanie separatora pobierane było z kabla zółto czerwonego (pin4) lub czerwono białego (pin7). Spotkałem się z oboma połączeniami.
Jeśli to pkt 4 sprawdzamy miejsce połączenia kabla brązowego z masą auta lub też sprawdzamy czy nie ma on przerwy.
Jeśli to pkt 5 to sprawdzamy połączenie przewodów 86s za tablicą przyrządów ,oraz sprawność samego styku 86s w kostce stacyjki dojeżdżając aż do bezpieczników.
Jeśli to pkt 6 Sprawdzamy sprawność kabla aż do bezpieczników.
Jeśli to pkt 8 to sprawdzamy połączenie tego przewodu z pkt 58b +12v znajdującym się za tablicą .

Oczywiście wszystkie te rozłączenia i połączenia dokonujemy za pomocą przejściowej zasilającej kostki ISO do której przypinamy lub odpinamy przewody,żeby nie niszczyć kostki fabrycznej. Oczywiście przed każdą naprawą sprawdzamy odpowiedzialne bezpieczniki!!!
Wrzucam to jednak na ogólne forum - może ktoś znajdzie jakieś niedomówienie(razem łatwiej)Załączam schemat o który prosiłeś.
Nie zrób zwarcia W razie pytań na priv. Miłej lektury.

Z pozdrowieniami shico.

z wtrysku z kabla który przesyła impulsy do komputra samochodu oraz czujnika drogi również z kabla wysyłającego impulsy do komputra samochodu

To , to ja wiem ,ale czy Wy , którzy instalujecie komp. , wiecie jak układ jest sterowany z wtrysku , tzn. plusem czy masą . Czy ma być +12 V gdy wtryskiwacz jest zamknięty.
To powinno być w instrukcji montażu albo w opisie komputerka.

Przewód „wtryski” nalezu podłączyć do jednego z wtryskiwaczy. Każdy wtryskiwac ma 2 przewody jeden to +12 a drugi to sterowanie i właśnie tam musimy się podłączyć, jełsi podlączymy odwrtonie nic się nie stanie jednak impulsy nie będą zliczane !
UWAGA!!!!! Rezystor 47 Kom należy podłaczyc jak najblizej wtryskiwacza ! Aby w przypadku niepoprawnego dalszego podłączenia lub uszkodzenia komputera lub przetarcia kabla nie doszło do uszkodzenia układu sterującego wtryskami!!!! Prosż o tym pamiętać !!!! oczywiście jak opornik będzie koło komputera pokładowego tez będzie dzialało ale w razie przetarcia kabla nastąpic może uszkodzenie układu sterującego wtryskiwaczem (i).

Przewód „czujnik drogi”- należy podłączyć do czujnika drogi. W samochodach sa stosowane rózne czujniki drogi, jednak wszystkie działaja tak samo generując impulsy proporcjonalne do przejechanego dystansu. Najlepiej jest posiadać schemat elektryczny pojazdu wtedy będzie prościej. Najczęściej czujniki mają 2 lub 3 przewody. Jełsi mają 2 przewody to jeden to zasilanie a drugi to impulsy. Jelsi ma 3 przewody to trzeci to masa. Oczywiście może być więcej przewodów w jakim innym samochodzie. Generalnie impulsy droogi idą do komputera sterującego wtryskiem. Najprościej jest w samochodach w którch jestlicznik bez linki. To znaczy jest całkowicie elektroniczny i nie ma napędu szybkościomierza za pomoca linki. Tak jest na przykład u mnie DAEWOO NUBIRA. Wtedy impulsy drigi dochodza do licznika i tam najczęściej sa czytelnie oznakowane. Oczywiście jełsi niepoprawnie podlączymi kabelek to impulsy droigi nie będą zlicxzane podczas jazdy. Jełsi nie chcemy szukać kabelka od impulsów drogi, a posiadamy licznik z linka możemy zastosować hallotron zblizony do licznika. Można go kupić za około 10 zł i podłączyć (na razie schematu nie udostępniam ale jak to przetestuje to udostepnie), można również kupić czujnik w firmie zajmującej się montarzem taksometrów. Oni również będą wiedzieli jak się ewentualnie podłączyc do czujnika drogi. W niektórych samochodach impulsy drogi znajduja się przy kostce ISO radia samochodowego. Jest tak na przykład w skodzie Fabii jest on na 1 styku kosti ISO radia samochodowego, a słuzy on w niektórych raziach do automatycznego podgłasniania radia jak przyspoiezamy. Jest on również przy kostce ISO w innych samochodach, niesety jest ich niewiele.


Skopiowania instrukcja, powinna wytłumaczyć co gdzie podpinamy

Anika+ uwierz mi audii strasznie podupadlo - przynajmniej jesli chodzi o samochody nowe, szefowie w banku mojego MM wymieniaja A6 z silnikami 4.2 quattro po 6 miesiacach uzytkowania na volovo, mercedesy moze to kaprys nie wiem a moze tak jak my maja dosc serwisu - komfort jazdy w Audii jest rewelacyjny i tu nie moge miec nic do zarzucenia, ale sa naprawde dosc uciazliwe usterki.. moj tato serwisuje w warszawie i bieslku - bilej i oba serwisy sa beznadziejne, jedyny sensowny serwis znajduje sie w niemczech gdzie nie rozkladaja rak jak trzeba cos w elektryce poprawic a poprawiane byly fotele - ich elektryczne ustawianie bo przy 3 ustawieniu zacielo sie w jednej pozycji, poprawiana byla klimatyzacja nawiew w 2 rzedzie wogole nie dzialal w I rzedzie przy 16 stopniach przesylal cieple powietrze, opony serwis podmienil tacie na gorsze a wjechal zupelnie z innymi tlumaczono sie ze to przeoczenie, zestaw glosnomowiacy jest Audii dlatego to wada samochodu - tak orzekla pani rzecznik do spraw konsumentow , bo gdyby to byla wada zestawu Nokii to owszem nie mialabym sie do czego czepiac, zle wklejona szyba - co stwierdzili dopiero niemcy przy wymianie jak strzelila, dziwili sie ze taki maly kamien potrafil tyle nabroic i przyczyna bylo wlasnie to zle wklejenie, nie chciano tacie zamontowac zestawu glosnomowiacego Nokii zamiast tego audii bo nikt nie ma w polsce schematu elektryki podlaczen zestawu nie fabrycznego - nawet mechanicy poza serwisem nie chcieli sie do tego dotykac... moj znajomy ma A3 kombi powiedzial ze jako smaochod sluzbowy jest ok a jako prywatny w zyciu by nie kupil bo eksploatacja jest droga a przy 60 tys km rocznie to serwis odwiedza sie bardzo czesto bo az 4 krotnie - co w fordzie i skodzie jest zupelnie niedopomyslenia bo zapraszaja po 20 - 30 tys km tak wiec sa bardzo rozne opinie i w Audii niestety przewaza to ze ekspoloatacja jest cholernie droga niestety moj tato uparl sie na Audii ja mu polecalam Passata bo za cene 160 tys zl dostal naprawde niewiele a Passat jest w pelnym wyposazeniu za ta kwote i jeszcze ubezpieczenie mial by w cenie .

Wiec my osobiscie Audii w Polsce omijamy z daleka skoro klient jest fajny ale wtedy gdy nie narzeka Co do uzywanych nigdy jeszcze takiego nie mielismy wiec trudno mi jest cokolwiek powiedziec , znam opinie innych osob i nikt faktycznie az tylu problemow z audii nie mial ale nikt nie kupil nowej A4 byc moze potwierdza sie zasada jak koncern wypuszcza nowy model to sie go po prostu nie kupuje tylko czeka sie rok az usunie sie niedociagniecia... no i druga sprawa mondeo - pierwsza zla opinie o mondeo slysze od ciebie ( a mam naprawde osobe ktora ostro ekspolatuje mondeo i po 2 latach ma przejechane 90 tys km ) w tescie z zeszlego roku mondeo bylo chyba na 10 miejscu za fokusem , na pierwszym jak zawsze byl passat, druga byla toyota yaris... a trzeci chyba opel astra - wiem ze opel tylko nie wiem czy astra czy corsa... na stronach interetowych o samochodach z wypowiedzi osob kupujacych mondeo wszyscy zwracaja uwage tylko na tzw pierwszy rzut ktory nie jest dopiety na ostatni guzik i tu serwis wszystko w stanie jest podkrecic i wyregulowac ale jest to uciazliwe poza tym wszyscy twierdza ze jest ok.

Co do uzywanego audii - to wiem ze historie samochodu mozna odczytac komputerowo ale hmmm czy ktorys serwis w PL umie to dobrze zrobic sadzac po tym jak usuwano usterki u mojego taty zastanawiam sie czy potrafia, jak mowilam czeka nas pierwszy przeglad tu w warszawie - zobaczymy

Kazdy ma swoje racje, moze my akurat mamy szczescie do forda a nie mamy szczescia do Audii poza tym ja mowie o Audii w dieslu a benzyna to jest zupelnie inna bajka nie mozna porownywac diesla z benzyna inne silniki inna eksploatacja inne nawet czesci do samochodu troszke inne zawieszenie wiec mowiac o waszej A6 i A4 mojego taty to sa zupelnie dwa rozne swiaty i od tego powinnam zacac moje dlugasne wypociny


Automatyczny włącznik świateł AWS UN/02 to zespół przekaźników sterowany układem elektronicznym. Zadaniem urządzenia jest załączenie świateł samochodu na czas jazdy w dzień (a także, przy okazji, w nocy

Przeznaczenie:

Do większości samochodów z instalacją 12V w których światła załączane są "plusem" (np.: Volkswagen, Seat, Mercedes, Ford, Opel) lub "minusem" (masą), a także do układów "dwubiegunowych", czyli takich, w których jedne światła załączane "plusem", drugie "minusem", np.: Daewoo Tico, Skoda Felicia itp.

SCHEMAT WEWNĘTRZNY:


Załączane obwody to:

* światła pozycyjne - z zachowaniem rozdziału stron na prawą i lewą, realizowanym za pomocą przekaźnika dwuzwiernego.
Dzięki takiej konstrukcji nie traci się możliwości zapalania wybranej strony świateł pozycyjnych w czasie postoju, oraz nie zachodzi potrzeba stosowania żadnych "modułów" diodowych, które nie dość, że zaniżają napięcie dochodzące do świateł, to jeszcze nagrzewają się do wysokich temperatur (skutków można się domyśleć).

* światła główne(mijania/drogowe) - konstrukcja urządzenia oraz prawidłowy montaż umożliwiają korzystanie zarówno ze świateł mijania jak i drogowych bez obawy o uszkodzenie żarówek lub reflektorów.

* dodatkowy obwód zasilający, np. oświetlenie wskaźników i/lub światła przeciwmgielne. W wielu samochodach są to oddzielne obwody (np.: VW, Opel, Mercedes)

Wyłączenie się świateł następuje po wyłączeniu zapłonu (stacyjki).

Parametry:

* Napięcie zasilania - 9V...16V
* Pobór prądu - 0,3A
* Max. obciążenie przekaźników wykonawczych:
    na światłach pozycyjnych - 2 x 130W
    na światłach głównych - 280W
    dodatkowego wyjścia - 1 x 30W

* Max. całkowite obciążenie prądowe - 25A

Montaż:

Urządzenie podłącza się równolegle do istniejącej instalacji ręcznego włącznika świateł, prosty montaż, nie wymagający żadnych modyfikacji instalacji elektrycznej samochodu (tzn., że nie wymaga, tak jak w przypadku innych urządzeń dostępnych na rynku, żadnych "cięć" w instalacji ani prowadzenia jakichkolwiek przewodów do reflektorów samochodowych - wykorzystywana jest oryginalna instalacja auta a włącznik jest do niej jedynie dołączany).
Działanie ręcznego włącznika świateł pozostaje niezmienione, działają światła drogowe i "migawka"
Dodatkowo do urządzenia dołączony jest oddzielny wyłącznik, dzięki któremu można wyłączyć AWS w przypadku, gdy jego działanie jest niewskazane (np. w warsztacie, albo gdy chcemy nagrzać samochód na postoju)

INNE INFORMACJE:
# do swego działania nie wymaga podłączenia do żadnych kontrolek ani czujników.

# jest zabezpieczone przed nieprawidłowym montażem, tzn., że odwrotne podłączenie układu sterującego nie powoduje uszkodzenia włącznika.

# jest zabezpieczone przed wyłączeniem świateł w przypadku spadku napięcia w instalacji, powstałego wskutek załączenia większej ilości odbiorników lub zaniku ładowania.

# do sterowania wykorzystuje elementy elektroniczne, które nie powodują żadnych zakłóceń w pracy innych urządzeń i podzespołów elektrycznych i elektronicznych, jak również dodatkowych obciążeń instalacji elektrycznej.

# oparte jest na wysokoprądowych (2x12A i 24A) przekaźnikach do zastosowań motoryzacyjnych renomowanej firmy RELPOL, dzięki czemu możemy je stosować zarówno w samochodach z przekaźnikami na światła, jak i w samochodach bez tych przekaźników (np: VW, Opel, itp.).

# można podłączyć zarówno w samochodach ze światłami sterowanymi "minusem" jak i "plusem" oraz w układach "mieszanych" (dwubiegunowych)

Wrocławianie sami zdecydują o wyglądzie wagonów Tramwaju Plus. Internetowe głosowanie potrwa od piątku do południa w czwartek.

Urzędnicy chcą zapytać wrocławian, w jakim kolorze powinny być nowe skody, które będą kursowały między ulicą Świeradowską a stadionem na Maślicach i z Leśnicy na Sępolno.

Barwy nowych wozów mają być inne od skód jeżdżących na liniach nr 6 i 7, bo zgodnie z zapowiedziami urzędu miejskiego tramwaje plus będą szybsze niż tradycyjne. Dlatego - ich zdaniem - należy je wyróżnić rozmieszczeniem drzwi dla pasażerów (po obu stronach wagonów), ale także "nową identyfikację wizualną". Chodzi o to, by przystanki, wystrój wnętrza pojazdów i kolor samych wagonów Tramwaju Plus był inny niż zwykłych wozów.

Urzędnicy dostali kilkanaście propozycji pomalowania. Wybrali z nich trzy i dołożyli jedną - autorstwa wrocławskich miłośników tramwajów (wszystkie cztery propozycje prezentujemy na zdjęciach obok). Teraz spomiędzy nich ostateczny wygląd wozów mają wybrać sami wrocławianie.

- Tramwaj Plus powinien być zgodnie z tradycją niebieski. Dlatego wybraliśmy propozycje, w których ten kolor dominuje, i poddajemy je pod głosowanie - wyjaśnia Paweł Czuma, szef biura prasowego w magistracie.

Głosowanie rozpocznie się w piątek (na stronie:www.wroclaw.pl) i potrwa do południa w przyszły czwartek. Naszym zdaniem najlepiej prezentuje się wersja najbardziej niebieska, bez udziwnień. I namawiamy Czytelników do głosowania właśnie na nią.

W swojej historii wrocławskie tramwaje były malowane na różne kolory, ale tylko jeden z nich jednoznacznie kojarzy się z naszym miastem.

- W naszej świadomości tramwaje są niebieskie. Głównie dzięki "Wrocławskiej Piosence"- przekonuje Tomasz Sielicki, który zajmuje się historią wrocławskich tramwajów i przygotował na ten temat ekspozycję dla Muzeum Miejskiego. Trwa dyskusja, czy tramwaje powinny być jednolicie niebieskie, czy też w jakieś wzory.

Wrocławskie tramwaje są niebieskie nieprzerwanie od 1971 roku.
- Krasnoludki? Czemu nie, ale wewnątrz na obiciach siedzeń - podkreśla Mateusz Niedziela, jeden z założycieli Wrocławskiego Forum Komunikacyjnego. To właśnie ono, wspólnie z Towarzystwem Upiększania Miasta Wrocławia (TUMW), przygotowało jednolicie niebieską propozycję, na którą od piątku będziecie mogli głosować. - W innym przypadku wyjdzie karykatura, a nie tramwaj - dodaje Niedziela.

Wybór barwy nowych wozów to nie tylko kwestia gustu. Są także trzy inne powody. Pierwszy, to tradycja.
- Skoro we Wrocławiu autobusy i tramwaje są już w odpowiednich schematach, niebieskie wagony z białymi pasami, to nie powinno się wprowadzać chaosu - przekonuje Przemysław Filar, prezes TUMW. - Dlatego nasza propozycja jest najbliższa barwie z 1947 roku - dodaje.

Drugi z powodów, przemawiających za najprostszą propozycją, to wygoda użytkowania. W przypadku stłuczki można szybko wymienić kawałek blachy w jednolitym kolorze. Co będzie trudniejsze, gdy fragment nadkola będzie miał np. nogę krasnoludka. I wreszcie powód trzeci. Dwukierunkowy Tramwaj Plus ma w razie potrzeb zastępować wozy innych linii w przypadku remontów. Nie będzie wtedy przemalowywany.

Jest też jeszcze kwestia różnic między Tramwajem Plus a wozami klasycznymi. Będzie jeździł po tych samych torach, a że nie jest autem, nie wyprzedzi wozów zwykłych linii, np. na ul. Legnickiej. Będzie miał praktycznie takie samo wyposażenie, jak skody na liniach 6 i 7.

Skoro różnic jest tak niewiele, to lepiej, by kolory były zbliżone do siebie, by wagony można było wymieniać. Głosowanie zaczyna się od jutra od godz. 10 i zakończy się w czwartek, 14 maja, o godz. 12. Żeby wziąć w nim udział, trzeba wejść na stronę www. wroclaw.pl. Wynik podamy w "Polsce-Gazecie Wrocławskiej" 15 maja.

Kolorowe wozy
Pierwsze wrocławskie tramwaje były zielone.
Wozy, jeszcze konne, górę miały seledynową, a burty ciemnozielone. Pierwsze tramwaje elektryczne (1893) to kolor biało-zielony z czarnymi platformami. Pierwsze wozy miejskie (a nie spółek prywatnych) były biało-czerwone, czyli w ówczesnych barwach miasta.

W połowie lat 20. tabor ujednolicono i pomalowano na kremowo. Ten stan trwał aż do 1947 roku. Burty tramwajów kursujących w kierunku Pałacu Wystawowego malowano na niebiesko. Od 1952 r. wszystkie tramwaje w kraju były czerwone. Kolor niebieski wrócił na stałe w 1971 roku.

Źródło: T. Sielicki, "Historia wrocławskich tramwajów"
Bartłomiej Knapik - POLSKA Gazeta Wrocławska
http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/996200.html