Witam
Jak w temacie, potrzebuje taki schemat lub namiary gdzie można dotrzeć do
niego.
Za wszelką pomoc serdeczne dzieki.
DDZ


hm..to zdajsie to samo co w seicento 1,1 bo silnik jest ten sam , komputer
ten sam wiec elektronika ta sama ...mam własnie taki obrotomierz przed soba
(do seicento) ale zapomnij ze sam schemat ci cos pomoze ...wewnatrz siedzi
uklad lutowany smd 20 nozkowy ..ktory to zamienia impulsy na napiecie i
steruje wychyleniem wskazówki ..dosc skomplikowany obwód by robic to samemu.


· 

Witam, To mój pierwszy post na tym forum i niestety odrazu z prośbą o poradę Przejrzałem posty ale nie znalazłem "lekarstwa" na usterke w moim aucie
Nie działają światła mijania, drogowe, wycieraczki, spryskiwacze szyb, ogrzewanie tylnej szyby oraz wentylator nawiewu. Natomiast światła przeciwmgielne, pozycyjne, kierunkowskazy, kalakson działają. Silnik na szczęście też odpala Sprawdziłem na szybko wszystkie bezpieczniki i wszystkie niby są ok. Po tym jak zauważyłem że nie kręci mi się wentylator nawiewu czasem jeszcze się załączał, ale teraz już niebardzo chce to działać. W momencie gdy usterka się pojawia słychać jakby zwieranie bądź rozwieranie jakiegoś przekaźnika gdzieś w okolicy skrzynki bezpieczników
Ktoś może miał podobnie lub kojaży co by to mogło być Przeglądałem schematy w książce ale niebardzo z nich coś sensownego wynika

Usterka zdjagnozowana, upalony jeden ze styków przy stacyjce.

Niewiecie może czy da rade kupić samą wkładke z przełącznikami czy tylko całe stacyjki sprzedają i czy te wkładki mają takie same sprzegiełko kłowe łączące część mechaniczną z elektryczną w seicento, bravo, barava, bo podobno takie same stacyjki są w tych autach

Bo chciałbym wymienić u siebie tylko tą część elektryczną stacyjki a reszte zostawić coby roboty sobie nie dokładać

Po pierwsze proszę o zezwolenie, na pisanie nowych postów bez edytowania, podyktowana moja prośba jest faktem, iż chce żeby wszyscy dowiedzieli się, że są nowe książeczki

Kolejna dawka książek, ściągajcie póki są jeszcze na serwerze.

Opel Vectra 1996 - 2002


Opel Vectra 1988 - 1995, Calibra 1990 - 1997


Opel Omega po 1994


Opel Kadett E - Obsluga i Naprawa (silniki 1.2, 1.3, 1.6D, 1.7D)


Opel Kadett E


Opel Astra I - 1991 - 1998


Opel Astra I - 1991 - 1998 + Schematy Elektryczne + Service And Repair Manual


Opel Astra II


Opel Corsa i Tigra (wersja JPG)


Opel Corsa B i Tigra


Ford Mondeo 1992 - 2000


Ford Sierra i Turnier


BMW serii 3 e30


Daewoo Lanos


Daewoo Tico


Fiat Cinquecento


Fiat Seicento


HASŁO
haslo: marog

kilka nowych schematów

Zawieszenie przód VW Golf IV, Audi A3, Seat Leon itp


Zawieszenie przód Honda Civic / CRX 88-91


wkłady poduszek silnika Honda Civic / CRX 88-91


Zawieszenie przednie Fiat Cinquecento i Seicento

· 

Oprócz tablicy bezpieczników wewnątrz samochodu, masz również główne bezpieczniki w komorze silnika (wszystko zależy od wersji). Mnie tak padło kiedyś w Seicento. Jadę jadę a tu trach i wszystko padło. Silnik zgasł i nic, zero reakcji po przekręceniu stacyjki w T/T jest trochę inaczej więc mogła paść cała elektryka za wyjątkiem tej od silnika. Proponuje poszukać przyczyny w komorze silnika między akumulatorem a tablicą bezpieczników. Ja dziś poszukam jeszcze schematów elektrycznych (napisz do jakiego silnika) i zobaczę co jest pomiędzy.


Mam następujÂący problem: używam CB w aucie i mam problem z zakłóceniami
prÂądowymi.


# moze okazac sie konieczne zastosowanie filtra na zasilaniu radia, najlepiej dwubiegunowego, opisywany wielokrtonie na grupie pl.rec.radio.cb , w sklepach niestety taki gadget nie wystepuje, pozostaje rekodzielo

Zjawisko to występuje tylko na odsłuchu. Nawet jak obok
przejeżdża inne auto to słyszę pracę jego silnika w swoim CB.


# a czy uklad ANL aby na pewno dziala?

Radio to Alan 48+.


# to akurat nie jest najszczesliwsza sytuacja...
mam nadzieje, ze nie dales sie wrobic w cos takiego, w ramach radia, kupujac to jako nowe w sklepie, bo to juz by byl zbyt wielki pech

PodłÂączałem jeszcze 2 takie same radia i dalej to samo.


# sprobuj podlaczyc inne, normalniejsze

Może wy macie jakieÂś pomysły jak temu zaradzić?


# cos by sie znalazlo ;-)

Może jakies schematy filtrów?


# specjalny problem to nie jest...

Auto to Fiat Seicento, 2 letni,


# to nie powinno miec nic do rzeczy, jesli instalacja elektr nie jest popaprana
mam nadzieje, ze zasilanie radia jest wziete bezposrednio z obu klem akumulatora, bo jest to jedyny wlasciwy sposob zasilania takich urzadzen



# przepraszam za szczerosc, ale wyrazy wspolczucia na te okolicznosc

W radiu samochodowym SONY nie słychać żadnych zakłóceń.


# radio sony ma o wiele gorsza czulosc, o caly rzad wielkosci lub nawet wiecej, ponadto sluchasz go w FM, a tam zaklocenia impulsowe nie wystepuja
Pzdr.,
Krzysztof


Naprawiam i reguluję Audi 80 B3

Audi 80 78-86 + Schematy Elektryczne

Audi 80 B4 książka serwisowa; język DE

Audi A4 (wersja 2MB, gorsza jakosc)

Audi A4

BMW serii 3 e30

SERVICE MANUAL BMW 3 Series e36
język angielski.

BMW serii 3 e46

Citroen ZX Instrukcja Obsługi PL

Daewoo Lanos

Daewoo Tico

Fiat Bravo Brava

Fiat Cinquecento 700 i 900

Fiat Cinquecento

Fiat Punto - Naprawa i obsługa

Fiat Seicento

Obsługa i naprawa Fiata Uno

Ford Fiesta Sam naprawiam 88-96

Ford Mondeo 1992 - 2000

Ford Sierra i Turnier

Sam Naprawiam Honda Civic

Honda Accord 93-96

Honda Civic

Honda Civic

Sam naprawiam MAZDA 323

język polski

Mazda 323

Mercedes W124 (200, 200E, 230E, 260E, 300E, 230CE, 300CE, 260E4MATIC, 300E4MATIC)
język angielski.

Mercedes 190 W201

Nissan Almera

Nissan Primera

Nissan Primera Poradnik Uslugi i Naprawy

Nissan Sunny

Opel Astra I - 1991 - 1998

Opel Astra I - 1991 - 1998
+ Schematy Elektryczne + Service And Repair Manual

Opel Astra II

Opel Astra II i Zafira

Sam naprawiam Opel Astra F (I)

Instrukcja obsługi Opel Astra F (I)

Opel Corsa i Tigra
(wersja JPG)

Opel Corsa B i Tigra

Opel Kadett E - Obsluga i Naprawa
(silniki 1.2, 1.3, 1.6D, 1.7D)

Opel Omega po 1994

Opel Omega B Książka obsługi i schematy
Kod:http://www.files.bestiales.pl/garaz/instrukcje_schematy/bestiales.pl_ksiazka.obslugi.Opel.Omega.zip

Kod:http://www.kamena.neostrada.pl/bestiales.pl_schematyb.zip

Instrukcja obsługi Opel Omega C

Opel Kadett E

Opel Vectra 1996 - 2002

Opel Vectra 1988 - 1995, Calibra 1990 - 1997

Renault 19

Peugeot 205

Sam naprawiam Renault Clio I

Sam naprawiam Renault Clio II

Renault Clio II

Seat Ibiza i Cordoba od 1993

Seat Toledo Instrukcja Obsługi

Golf II D

Golf II

Sam naprawiam VW GOLF III i Vento

Golf III Benzyna

Golf III i Vento

Golf III i Vento v2.0

Golf TD

VW Passat 88-96

VW Passat

VW Passat od 1996

VW Polo 81-94 + Schematy Elektryczne

VW Polo

Ew. haslo
Kod:marog

Zaczerpniete z innych for i pouporzadkowane...
Jak bedzie mi sie chcialo dorzuce reszte...

Mam kilka uwag, które nie dotyczą spraw stricte elektrycznych, ale być może pomogą Panu we właściwym doborze parametrów całego pojazdu jak i samej maszyny elektrycznej, a tym samym wykorzystaniu zalet tej koncepcji.
Wykorzystanie wału nap edowego jako wirnika maszyny elektrycznej (lub elementu współosiowego z nią, ale o tym dalej ) umożliwia uzyskanie pewnych zalet wynikłych z jego długości, a zatem trudnych do uzyskania w wypadku "upychania" maszyny w komorze silnika. Duża ilość miejsca umożliwi zmieszczenie wielu uzwojeń/magnesów a jako elektryk będzie Pan zapewne wiedział jak wykorzystać do do rozszerzenia obszaru parametrów (głównie do obniżenia dolnego zakresu obrotów ) gdzie występuje wysoka sprawności maszyny. Sugerowałbym też, by rozszerzenie obszaru max sprawności dotyczyło również pracy prądnicowej i by maszyna miała w tym trybie możliwość wytwarzania napięcia w jaknajszerszym zakresie (by ułatwić ładowanie kondensatora ), zwłaszcza, że z opisu wynika, że nie będzie skrzyni biegów między maszyną el. a kołami, wiec raczej nie będzie tego można dokonać zmianą przełożenia. Raczej, gdyż warto wspomnieć o możliwości niezwiązywania wirnika maszyny bezpośrednio z wałem napędowym, lecz osadzenia go współosiowo z nim i podawania napędu przekładnią obiegową. Wzrost sprawności, zwłaszcza przy niskich prędkościach byłby znaczny ,a osiagane przy istniejących przekładniach głównych prędkości rzędu 80-100 km/h byłyby wystarczające (biorąc pod uwagę że maszyny elektryczne "krecą" do 12 tys obrotów ). Wprowadzając możliwość wyłączenia tej przekładni i związania bezpośredniego wirnika z wałem uzyskałoby się prostą "skrzynię" dwubiegową.

No i radziłbym przemyśleć sens stosowania jako dawcy Seicento, jak również konkretnego modelu silnika spalinowego. Nie widze celowości montowania tylnej osi napędowej jakiegoś pojazdu do Seicento. Jaki miałby być zakres predkości eksploatacyjnych takiego pojazdu, że zdecydował się Pan na stosowanie tak duzego silnika spalinowego ? Jaki byłoby wogóle przeznaczenie pojazdu ?
Narzucając wygórowane wymagania utrudnia Pan sobie konstrukcję maszyny.

Prosiłbym tez o wyjaśnienie nieścisłości w opisie schematu. Co to znaczy że silnik "bedzie umieszczony między przekładnia główną a mechanizmem różnicowym tylnej osi" ?

Ok Schelong, ja jeszcze poszukam innych programów, moze natkne sie na jakis polski, to napewno ulatwi prace przy samochodzie, widzac jak sam pracowalem przy samochodach.

Dodano po 38 minutach:

EBOOKI

Sam napraw swój samochód...

Nissan Sunny

Nissan Primera

Nissan Almera

Nissan Primera Poradnik Uslugi i Naprawy

Audi A4 (wersja 2MB, gorsza jakosc)

Audi A4

Audi 80 78-86 + Schematy Elektryczne

VW Passat 88-96

VW Passat

VW Passat od 1996

VW Polo 81-94 + Schematy Elektryczne

VW Polo

VW Golf II D

VW Golf II

VW Golf III Benzyna

VWGolf III i Vento

VW Golf III i Vento v2.0

VW Golf TD

haslo: marog

Opel Vectra 1996 - 2002

Opel Vectra 1988 - 1995, Calibra 1990 - 1997

Opel Omega po 1994

Opel Kadett E - Obsluga i Naprawa (silniki 1.2, 1.3, 1.6D, 1.7D)

Opel Kadett E

Opel Astra I - 1991 - 1998

Opel Astra I - 1991 - 1998 + Schematy Elektryczne + Service And Repair Manual

Opel Astra II

Opel Corsa i Tigra (wersja JPG)

Opel Corsa B i Tigra

hasło: marog

Ford Mondeo 1992 - 2000

Ford Sierra i Turnier

BMW serii 3 e30
Cytat:

Daewoo Lanos

Daewoo Tico

Fiat Cinquecento

Fiat Seicento

hasło: marog

Seat Ibiza i Cordoba od 1993

Renault Clio II

Renault 19

Peugeot 205

Mercedes 190 W201

Mazda 323

Honda Civic

Honda Civic - Bardzo szczegolowy manual po angielsku, wszystko dokladnie opisane, sorry za nazwe w pliku bo to nie jest "sam naprawiam". Ktos to zle nazwal i zapomnialem zmienic. Zawartosc bardzo botaga wiec Moze jednak komus sie przyda.

hasło: marog

VW Passat Po 1996

pass: marog

Daewoo Nubira

hasło: marog

Opel Corsa B i Tigra:

Witam

słuchajcie powiecie jaki silnik od ktorego modelu najbardziej by pasowal ... ?

jeśli macie to dajcie link do schematow ... jak to zrobic

Moze ktoś to gdzieś opisał bo z silnikiem 650 to świata nie zawojuje ... ?

Witaj hoodzix, chyba jestem jedynym w tym gronie właścicielem SS i Mitsu - nie Colta a Lancera - więc nie mogę się odnosić bezpośrednio i porównywać obu samochodów. SS 1,3 68 kM kupiłem jako nowy w 2000 roku przed zmianą silnika z 8 na 16 zaworów ( ten to ma 85 kM ). Co mogę o nim powiedzieć - nie do zajechania. Rdza to rzeczywiście problem tego pojazdu ale to zależy od egzemplarza , na który trafisz. Jak właściciel systematycznie dbał i raz na kilka lat konserwował podłogę , progi , drzwi , itp. to z rudą nie ma problemów poza przednimi błotnikami od wewnętrznej strony i blachą na dachu pod uszczelką przedniej szyby-pojawiają się purchle i nawet interwencja lakiernika pomaga niewiele - ja robiłem dach 3 lata temu i powoli zaczynają wychodzić w niewielkich ilościach. Swoją drogą widziałem SS z lat 1991-1995 z rdzą na dachu ale dziur nie było i woda nie ciekła. Nie zgodzę się , że to taka blaszanka ( z tym porównaniem do Seicento to chyba żart - miałem Cieńkosza więc wiem co piszę ). Ja mam wersję GLX i zarówno siedzenia jak i boczki drzwi są w welurze. Plastiki średniej jakości - jak to u skośnookich z tamtych lat - twarde i na mrozie trzeszczą ale nic nie odpada i nie urywa się.Te roczniki , które Cię interesują niestety są słabo wyposażone. Dopiero pod koniec produkcji wprowadzali lepsze wyposażenie - ja mam 2 poduszki , klimę manual , centralny , elektrykę przednich szyb i lusterek. Brak wspomagania ale maglownica chodzi tak lekko , że naprawdę nie jest potrzebne i nawet moja żona sobie chwali ( wspomaganie dostaniesz w wersji GS ). Co do silnika to proszę niech się nie wypowiadają Ci co nie jeżdzili - te 68 kucy naprawdę nieżle ciągnie za grosze - u mnie spalanie w lecie około 5,5-5,7 l + 0,5 l przy włączonej stale klimie.W zimie musisz dodać jakieś 0,5-07 l.Niestety silnik ten ma wadę - odlewane a nie kute tłoki - jeśli często ktoś jeżdzi do odcięcia potrafi rozsypać się tłok 3-go cylindra. Ja jeżdzę w przedziale 2 - 3,5 tys obrotów.Niejedna bryka zostaje daleko na światłach. Co do zawieszenia - po 100 tys jeszcze nic nie robiłem a systematycznie robię jego przeglądy i ostatnio kolega z warsztatu stwierdził , że jest w bardzo dobrym stanie - z tyłu masz wielowachacze.Niestety nastawy są dość twarde-fajnie chodzi po zakrętach ale dziury niestety czuć.Przeglądy masz tradycyjnie co 15 tysi.Rozrząd po 90 tys.Większe przeglądy co 45.Części na szczęście jest coraz więcej i w przystępnych cenach-omijaj tylko ASO - ostatnio zmieniałem osłony przegubów i same 4-ry gumki kosztują 920 zł bez robocizny W zamienniku razem z wymianą 160 zeta.Acha potrafią jeszcze odmówić posłuszeństwa teleskopy tylnej klapy-można dobrać od wielu innych pojazdów za 20 zł.Jeśli mój Lancer będzie taki niezawodny to będę bardzo zadowolony.
Co przez te 100 tys wymieniałem poza materiałami eksploatacyjnymi :
zegarek - przestał wyświetlać jedną cyfrę - kupione na alledrogo za 25 zeta - wymiana samodzielna
2 razy spawałem rury od wydechu - tłumiki zdrowe tylko same rury lubią rdzewieć - łącznie 80 zł
w jednym cięgnie wycieraczki wyrobiło się plastikowe kolanko - całość bez silniczka kupiłem z rozbitka za 90 zł - wymiana 15 min samodzielna
spaliła się jedna z żaróweczek od podświetlenia deski rozdzielczej - koszt 1,2 zł - wymiana samodzielna około 40 min z przerwą na piwko i papierosa
aku wysiadł po 3,5 roku
I to byłoby na tyle.Jak masz pytania co do Swifta dawaj na PW.
Skarbnicę wiedzy na temat Swifta znajdziesz na stronach złośnika -
tutaj - w dziale Suzuki Swift kącik techniczny.Jest też wiele manuali i schematów poszczególnych wersji
Na temat mojego Swifta mogą się wypowiedzieć koledzy Mitsumaniacy z Cz-wy - nieraz przyjeżdzam nim na spoty regionalne i na Zuzannę ( BUBU nazywa ją mitsubishi swift ) nie dam złego słowa powiedzieć - a wyglądem się nie jeżdzi.Jak oddałem Swifta żonie to się w nim zakochała a jeżdziła już kilkoma pojazdami w życiu. GTi to inna bajka i coraz trudniej trafić na niezajechany egzemplarz. Jak chciałbyś poprawić osiągi silnika 1,3 68 kM wystarczy przełożyć skrzynkę od wersji 1,0 - jeżdziłem i gwarantuję , że Colt może wąchać tylko spaliny. Wiem,wiem , że to forum Mitsu ale pytanie było też o SS a w końcu to też produkt japoński i wiele rozwiązań konstrukcyjnych jest podobnych lub takich samych.
I jeszcze jedno Swiftów 1,5 nie produkowali tylko 1,6 ( w sedanie ).Silnik 1,3 8V 71 i 68 kucy jest taki sam tylko metoda pomiarów inna w zależności od rynku.Konstrukcja stara ale niezawodna.
A propos każdy samochód ma jakieś wady.Ja np. nigdy nie słyszałem o problemach z kondensatorami w Suzuki a w Mitsu ten temat nader często się pojawia.

1.fajny e-book dla tych którzy znają się trochę na rzeczy i chcą dokładniej poznać swoje auto - honde civic




2.[MU] Sam naprawiam Opel Astra



HASŁO: ajo.pl


3.Opel Astra F


4. Opel Astra II i Zafira



 


5.SAM NAPRAWIAM - Fiat Seicento
  http://sharebee.com/a5317ae0
 


6. Audi A4




7. Mazda 323 i 626




8.Renault 19



9. VW Golf II


 


10.Opel omega B 1994-2004,"sam naprawiam" ksiazka .pdf(PL)



11.Ksiazka obslugi Omega B


12.Audi S4 /B5 wszystkie dane techniczne silnika,(EN)



13.Mitsubishi Colt 92-96


14.Mitsubishi Colt 96-0X


15.Fiat Uno "sam naprawiam"



16.>>NEXIA<< (204,3 MB)



17. Peugeot 405



18.Honda Accord 93-96 PL



19.Toyota Corolla 92-97


20.Nissan Sunny, Primera, Almera,


21. VW


Hasło: marog


Opel vectra,astra,omega,kadet,corsa,tigra


Hasło: marog


Ford mondeo,


 


BMW


Daewoo


Hasło: marog


Fiat


Hasło: marog


Seat


 


Renault


Peugot




Mercedes




Honda


Hasło: marog

Hasło:uncity.pl



Audi


Scoda


Kolejna paczka z serii sam napraw:

Audi A4 sam naprawiam.pdf 104.47 MB
Citroen AX - obsluga i naprawa.pdf 14.50 MB
Corsa & Tigra - Naprawa.pdf 36.54 MB
Daewoo Espero Tom 1.pdf 17.98 MB
Daewoo Espero Tom 2.pdf 18.63 MB
Daewoo Lanos.pdf 25.32 MB
Daewoo Matiz ENG.zip 33.39 MB
Daewoo Nubira - Naprawa (Osiol).pdf 52.62 MB
Daewoo Tico Obsługa I Naprawa (haslo mtifaili).pdf 34.34 MB
Daewoo leganza ENG.rar 83.94 MB
DukeNukem3D-XP_CrEo.rar 19.83 MB
Ebooks Pl Opel Astra F - Instrukcja Obslugi (Osiol Net).pdf 44.98 MB
Ebooks Pl Renault Clio I Ksiazka Serwisowa (Osiol Net).pdf 68.31 MB
Fiat Brava.pdf 43.27 MB
Fiat Bravo-Brava.zip 50.20 MB
Fiat Cinquecento - Naprawa.pdf 32.05 MB
Fiat Punto.pdf 52.90 MB
Fiat Seicento.pdf 28.51 MB
Fiat Uno sam naprawiam.pdf 30.59 MB
Ford Escort [90+] - Obsługa I Naprawa PL.pdf 32.36 MB
Ford Fiesta.zip 40.45 MB
Ford Mondeo Sam Naprawiam Samochod.pdf 24.63 MB
Ford Sierra - Sam Naprawiam.pdf 11.50 MB
Golf IV Bora.zip 215.77 MB
Golf_IV-Instrukcja.pdf 6.49 MB
Golf_IV.pdf 6.49 MB
Kadett Naprawa i obsługa.pdf 41.02 MB
Mazda 323.pdf 48.34 MB
Mazda_626_naprawa.zip 36.27 MB
Megane II schematy.zip 57.61 MB
Mercedes_190.zip 93.56 M

 

Wersja kilkaset razy bogatsza od poprzedniej. Najlepszy program regulacyjno-techniczny jaki jest dostępny na polskim rynku! Obsługuje ponad 10000 modeli aut! Program stanowi nieocenioną pomoc przy diagnostyce, naprawach, regulacjach i użytkowaniu auta. Zawiera schematy elektryczne, naprawy, remonty silników, porady, lokalizacje sterowników, geometrię kól, momenty dokręcania śrub, kody serwisowe, ustawienia rozrządu i wiele wiele więcej niezwykle cennych informacji na temat niemal każdego auta. Precyzyjnie rozpisane i rozrysowane sterowanie silnikiem Program informuje jak długo i bezpiecznie eksploatować auto, co wymieniać, co sprawdzać, kiedy, gdzie i jak. Wiele opisów i rysunków jak krok po kroku naprawić dana usterkę, pomoc w zlokalizowaniu i usunięciu usterki bądź awarii, dane i opisy remontów np remont kapitalny silnika (opisy+rysunki), pełne dane regulacyjne całego samochodu itp. Program rewelacyjnie sprawdza sie w warsztatach oraz przydaje sie zwykłym użytkownikom samochodów. Wystarczy wybrać z listy dany model auta, następnie typ, rocznik, rodzaj silnika i ma się dostęp do wszystkich potrzebnych informacji na temat wybranego modelu (obsługuje ponad 10000 modeli aut!) SZCZEGÓŁY NA DOLE TYSIĄCE INFORMACJI NA TEMAT NIEMAL KAŻDEGO AUTA PROGRAM PRZYDATNY ZARÓWNO PROFESJONALISTOM JAK I ZWYKŁYM UŻYTKOWNIKOM AUT! Jest niezwykle przejrzysty i czytelny, prosty w obsłudze, bardzo dokładny i precyzyjny. Działa na każdym Windows, posiada własne jądro systemu przez co działa niezwykle szybko nawet na słabych komputerach Zawiera między innymi informacje o kasowaniu inspekcji serwisowych do wszystkich modeli



ALFA ROMEO
33, 33, 145, 146, 147, 75, 155, 156, 164, 166, Sprint, Spider, Spider, GTV, SZ/RZ
AUDI
80/90, 80, Coupe/Cabriolet, A2, A3, A4, A4, TT, 100 / 200 / V8, 100 / A6, A8,
BMW
3(E30), Z1(E30), 3(E36), Z3(E36), 3(E46), 5(E34), 5(E39), 7(E32), 7(E38), 7(E65), 7(E66), 8(E31), X5(E53)
BUICK
Skylark, Century, Regal, Le Sabre, Park Avenue, Riviera
CADILAC
Catera, Seville, Eldorado
CHEVROLET
Caprice, Impala, Cavalier, Malibu, Lumina, Camaro, Corvette, Vanture
CHRYSLER
Vision, Neon, Stratus, PT Cruiser, Voyager, Voyager, 300M
CITROEN
AX, Saxo, C3, ZX, Xsara, Picasso, Xsara Coupe, BX, Xantia, C5, CX, XM, Evasion, C8, C25, Jumper, Jumpy, Berlingo
DAEWOO
Matiz, Nexia, Lanos, Nubira, Espero, Leganza, Tacuma
DAIHATSU
Cuore Mira, Cuore Mira, Cuore Mira, Sirion, Charade, Charade, Charade, Valera, Applause, Move, Gran Move, Feroza Soprtrak, Terios, Rocky Fourtrak
FIAT
Cinqecento, Seicento, Panda, Uno, Punto, Punto, Palio Weekend, Tipo, Bravo, Brava, Tempra Marengo, Stilo, Croma, Marea, Coupe, Barchetta, Multipla, Doblo, Doblo Cargo, Ulysse, Scudo, Ducato, Ducato, Ducato
FORD
Ka, Fiesta, Fiesta, Courier, Fiesta, Escort, Orion, Escort, Orion, Focus, Puma, Cougar, Sierra, Sierra, Mondeo, Mondeo, Mondeo, Scorpio, Scorpio Granada, Galaxy, Galaxy, Transit, Transit, Transit, Transit, Maverick
HONDA
Logo, Jazz, Civic, Civic Shuttle, Civic, Civic,Civic, CRX, Integra, Concerto, Accord, Accord, -Wagon Aerodeck, Accord, Accord, Prelude, Prelude, Legend, Legend, HR-V, CR-V, Insight
HYUNDAI
Atos, Pony, Excel, Excel/Accent, Matrix, Scoupe, Coupe, Stellar, Lantra, Lantra, Elantra, Trajet, Santa Fe, Sonata, H-100, H1 H-200, Starex, Satellite J
JAGUAR
XJ6, XJ12, XJ6 X300, XJ12 X300 , XJ V8 X308, X-Type X400
JEEP
Cherokee, Grand Cherokee KIA Pride, Sephia, Sephia II, Rio, Clarus, Sportage, Besta, Magentis, Carens
LADA
Samara & Diva Riva LANCIA Ypsilon Y10, Ypsilon, Delta, Delta, Prisma, Dedra, Lybra, Thema, Kappa, Zeta
LAND & RANGE ROVER
Defender, Discovery, Discovery, Range Rover I, Range Rover II, Freelander, Freelander
LEXUS
IS GXE10, LS UCF10, LS UCF20, LS UCF30, GS JZS147, GS JZS160, SC UZZ40, RX MCU15
LINCOLN
Continental, Town Car, Mk VIII
MAZDA
121, 121, 121,2, Demio, 323, 323, 323, 626, 626, 626, MX3, MX5, MX5 / Miata, MX6, Tribute, 6, Xedos 6, Xedos 9, E-series, Premacy, MPV, MPV
MERCEDES - BENZ
W201 190, W202 C, 180-43AMG, W208 CLK, 200-55AMG, W124 E, 200-500, W210 E, 200-55AMG, W123 200-300, W140 S, 280-600, W126 SE&SEL, 260-560, W170 SLK, 200-32 AMG, W129 Sl, 300-600, W460-3 G, 230-350, W638 Vito / V-, W631 MB 100, W601-2 T1, 208 -410 D, W901/2/3/4/5 Sprinter
MG
MGF, RV8
MINI
Mini R50, Mini Cooper S R53
MITSUBISHI
Colt, Colt, Colt, Colt, Lancer, Lancer, Lancer, Lancer, Carisma, Galalnt, Galalnt, Galalnt, Galalnt, Sapporo, Sigma, Starion, 3000, Pajero Pinin, Pajero Montero, Pajero Shogun, Space Star, Space Runner, Space Wagon, Space Wagon & Runner / Chariot, Space Wagon, Space Gear, L400, L200, L300
NISSAN
Micra K10, Micra K11, Micra K12, Sunny, Sunny, NX, Primiera, Primiera, Primiera P11, Primiera P12, Almera N15, Almera N16, Almera Tino V10, Bluebird, Laurel, Maxima, Maxima QX, MaximaQX A33, Serena C23, X-Trail T30, Terrano I, Terano II, Patrol, Patrol GR Y61, Prairie, Prairie, Silvia, 200SX, 200 SX S14, 300ZX, Primastar X83, Urvan OPEL
Agila, Corsa A / Nova, Corsa B, Corsa C, Tigra, Kadet E, Astra F, Astra G, Zafira, Ascona C / Cavalier, Vectra A / Cavalier, Vectra B, Vectra C, Omega A / Carlton, Omega B, Senator, Calibra, Sintra, Frontera, Frontera B, Monterey, Campo, Vivaro, Movano
PEUGEOT
106, 205, 206, 309, 306, 307, 405, 406, Expert, Partner, 605, 607, 806, 807, J5, Boxer
RENAULT
Twingo, 5 Super 5, Clio, Clio II, 19, Megane, Megane Scenic, Megane Coupe, Megane II, 21 Nevada, Laguna, Laguna II, 25, Safrane, Vel Satis, Espace, Espace, Avantime, Express, Kangoo, Trafic, Trafic II, Master, Master II
ROVER
Mini, Metro, 100 / Metro, 200&400, 200&400, 200&400, Maestro, Montego/Estate, 600, 75, 800, MG F
SAAB
90, 900, 900, 9-3, 9-3, 9000, 9-5, 9-5
SEAT
Marabella, Arosa, Ibiza, Ibiza, Ibiza, Leon, Malaga, Cordoba, Cordoba, Toledo, Toledo, Alhambra, Terra
SKODA
Fabia, Favorit, Felicia, Octavia, Superb
SUBARU
Mini Jumbo, Vivio, Justy, Justy, Justy, Leone 1300, Leone 1600, Leone 1800, , Impreza, Impreza, Forester, Legacy, Legacy, Legacy, XT, SVX
SUZUKI
Wagon R+, Alto, Alto, Swift, Swift, Baleno, Baleno, SJ, Samurai, Vitara,Grand Vitara, Liana, Cappucino
TOYOTA
Yaris, Yaris Verso, Starlet, Starlet, Starlet, Corolla, Corolla, Corolla, Corolla, Corolla, Corolla Verso, Paseo, Carina, Carina, Carina, Camry, Camry, Camry, Avensis, Avensis Verso, Camry, Picnic, Previa, Previa, 4-Runner, Hi-Lux, RAV-4, RAV-4,
LandCruiser,Celica, Celica, Celica, Celica, MR2, MR2, MR2, Supra, Supra, Lite Ace, Hi-Ace RZH&LH TVR Griffith, Chimaera
VOLKSWAGEN
Lupo, Polo II, Polo III, Polo Clasic, Golf II, Golf III, Golf IV, Jetta II, Vento, Bora, New Beetle, Passat II, Passat III, Passat III, Passat IV, Scirocco, Corrado, Sharan, Taro, Transporter, Transporter, LT
VOLVO
340/360, 440/460, S40/V40, 480, S60, 240, 740 / 760, 780, 850/S70/V70, C70, 940/960/S90/V90, XC90, S80
I WIELE INNYCH!

linki nie sprawdzane ..

Sprzedam książkę Fiat Seicento Naprawa i Obsługa
CENA 43zł

Bogato ilustrowany fachowy poradnik dla wszystkich posiadaczy i użytkowników samochodów FIAT Seicento z silnikami:
– 899 cm3, moc 29 kW (39 KM) z jednopunktowym wtryskiem benzyny sterowanym elektronicznie i katalizatorem spalin;
– 1108 cm3, moc 40 kW (54 KM) z jednopunktowym wtryskiem benzyny sterowanym elektronicznie i katalizatorem spalin;
– 1108 cm3 Euro 3, moc 40 kW (54 KM) z wielopunktowym wtryskiem benzyny sterowanym elektronicznie i katalizatorem spalin, z pięciobiegowymi skrzynkami przekładniowymi we wszystkich wersjach wyposażenia.

W książce opisano i zestawiono: szczegółowe dane techniczne i regulacyjne, momenty dokręcania ważniejszych połączeń, prace obsługowo-naprawcze, wyposażenie niezbędne do obsługi i naprawy, schematy instalacji elektrycznej.

SPIS TREŚCI

OD AUTORA

1. INFORMACJE OGÓLNE

1.1. Opis modeli i dane techniczne samochodu

1.2. Identyfikacja samochodu

1.3. Obsługa i eksploatacja samochodu

1.3.1. Systemy zabezpieczania samochodu

1.3.2. Urządzenia do sterowania i kontroli

1.3.3. Uruchamianie silnika

1.3.4. Urządzenia mechaniczne, elektryczne
i wyposażenia samochodu

1.3.5. Wskazówki obsługowo-naprawcze

1.3.6. Wskazówki diagnostyczne

2. SILNIKI

2.1. Budowa i dane techniczne

2.2. Sterowanie silnika

2.2.1. Silnik 899

2.2.2. Silnik 1108

2.3. Układ smarowania

2.3.1. Silnik 899

2.3.2. Silnik 1108

2.4. Układ chłodzenia

2.4.1. Silnik 899

2.4.2. Silnik 1108

2.5. Naprawa silników zamontowanych w samochodzie

2.5.1. Próby i sprawdzenia

2.5.2. Zawieszenie zespołu napędowego

2.5.3. Pokrywa głowicy i głowica

2.5.4. Miska olejowa i pokrywy kadłuba silnika

2.5.5. Układ rozrządu

2.5.6. Napęd alternatora, pompy cieczy chłodzącej
i urządzenia klimatyzacyjnego

2.6. Zespół napędowy

2.6.1. Wymontowanie i zamontowanie

2.7. Naprawa silników wymontowanych

2.7.1. Demontaż silnika 899

2.7.2. Weryfikacja, naprawa i montaż silnika 899

2.7.3. Demontaż silnika 1108

2.7.4. Weryfikacja, naprawa i montaż silnika 1108

3. SPRZĘGŁO

3.1. Charakterystyka techniczna

3.2. Obsługa i naprawa

3.2.1. Sprzęgło sterowane mechanicznie

3.2.2. Sprzęgło sterowane elektrohydraulicznie

4. SKRZYNKI PRZEKŁADNIOWE

4.1. Charakterystyka techniczna

4.2. Skrzynka przekładniowa C.526.5

4.2.1. Wymontowanie i zamontowanie
skrzynki przekładniowej

4.2.2. Rozkładanie skrzynki przekładniowej

4.3. Skrzynka przekładniowa C.514.5

4.3.1. Rozkładanie skrzynki przekładniowej

4.4. Mechanizm zmiany biegów

5. PÓŁOSIE NAPĘDOWE

5.1. Budowa i dane techniczne

5.2. Wymontowanie i zamontowanie półosi

6. UKŁAD KIEROWNICZY

6.1. Budowa i dane techniczne

6.2. Wymontowanie i zamontowanie
elementów układu kierowniczego

6.2.1. Wymontowanie kolumny kierownicy

6.2.2. Wymontowanie drążków kierowniczych

6.2.3. Wymontowanie przekładni kierowniczej

6.2.4. Rozkładanie przekładni kierowniczej

7. ZAWIESZENIE PRZEDNIE

7.1. Budowa i dane techniczne

7.2. Naprawa zawieszenia

7.2.1. Wymontowanie i zamontowanie
sprężyn śrubowych

7.2.2. Wymontowanie i zamontowanie wahacza

7.2.3. Wymontowanie i zamontowanie piasty koła

8. ZAWIESZENIE TYLNE

8.1. Budowa i dane techniczne

8.2. Naprawa zawieszenia

8.2.1. Wymiana sprężyn śrubowych i amortyzatorów

8.2.2. Wymontowanie i zamontowanie wahacza

8.2.3. Wymontowanie i zamontowanie
belki poprzecznej

9. UKŁAD HAMULCOWY

9.1. Budowa i dane techniczne

9.2. Naprawa hamulców kół przednich

9.2.1. Wymiana wkładek ciernych

9.2.2. Wymiana zacisku

9.3. Naprawa hamulców kół tylnych

9.4. Układ uruchamiający

9.4.1. Budowa układu

9.4.2. Odpowietrzanie układu

9.4.3. Wymontowanie zespołu pedałów

9.4.4. Wymontowanie i zamontowanie pompy
hamulcowej

9.4.5. Wymontowanie i zamontowanie urządzenia
wspomagającego

9.5. Hamulec awaryjny

10. WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

10.1. Charakterystyka techniczna

10.2. Rozrusznik

10.3. Alternator

10.4. Schematy instalacji elektrycznej

11. NADWOZIE

11.1. Opis nadwozia

11.2. Obsługa i naprawa

11.2.1. Zderzaki i elementy zewnętrzne

11.2.2. Drzwi

11.2.3. Pokrywy

11.2.4. Wyposażenie wnętrza samochodu

11.2.5. Poszycie i szkielet nadwozia

12. ZMIANY MODERNIZACYJNE SAMOCHODU

12.1. Informacje ogólne

12.2. Silnik 1108 Euro 3

12.3. Układ przeniesienia napędu, zawieszenie,
układ hamulcowy i wyposażenie elektryczne

12.4. Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym