Więc jestem po montażu haka (Astra II kombi). Nawet nieźle wyszło, całkiem porządnie
Faktycznie na forum było już o haku dosyć szczegółowo w kontekście Opla Zafiry, ale
mam kilka przemysleń, z którymi chciałbym się podzielić.
1. Z tyłu w bocznej lewej kieszonce (tej na apteczkę i trójkąt) jest schowane oryginalne złącze do podłączenia haka (w Zafirze znajduje się z prawej strony). Niestety nie jest to jakaś typowa sprawa. Ale mając do tego wtyczkę nie trzeba byłoby się wcinać w instalację elektryczną. Na schemacie Astry gniazdko to jest oznaczone jako X26, natomiast gniazdo przyczepy (to przy haku) jest oznaczone X27. Na schemacie jest podłączone gniazdo niemieckie 13 pin
2. Kupiłem hak w jakiejś firmie prywatnej oczywiście z homolagcją tabliczkami itd.. za 260 zł, ale zastanawia mnie fakt, że hak który kupiłem, jest mocowany do konstrukcji samochodu (do podłużnic) 6 śrubami, 3 z lewej strony i 3 z prawej strony. U innego producenta widziałem też hak ale mocowany 4-ma śrubami (2 z lewej i 2 z prawej strony). Nie wiem, ale ktoś na pewno oblicza obiążenia i wydaje mi się, że 4 śruby dla haka 1500 kg DMC to trochę za mało. Tym bardziej , że w jednym i drugim przypadku są to te same śruby M12x120 utwardzane 8.8. Sprawdźcie u siebie na ile śrub jest mocowany hak.

· 

Witam wszystkich jako, ze to moj 1 post, chcialbym zrobic suba do bagaznika opla astry F kombi, wybralem ten wlasnie glosnik bo jest tani i wystarczajacy na moje potrzeby, dlatego nie chce aby ten temat byl poruszany bo juz o tym czytalem na tym forum ze sa lepsze glosniki, bardziej chcialbym sie skupic na tym jaka powinna byc skrzynia, chce zrobic bassreflex tylko jak korzystalem z programu winisd pro (moj 1 raz :P) to wyszlo mi 81 litrow, a tu chyba powinno byc kolo 50L. Moze ktos znajacy dziedzine car audio moglby mi podpowiedziec ile powinna miec skrzynia L i jakiej srednicu tunel i dlugosc? Dzieki i pozdrawiam
aha przypomnialo mi sie i jeszcze jesli ktos bylby tak mily, chcialbym zrobic filtr dodnoprzepustowy do tego glosnika, moze ktos w jak najprostszy sposob mi to opisac jakies schematy czy tutoriale poniewaz zielony jestem :)
jeszcze raz dzieki

Anika+ uwierz mi audii strasznie podupadlo - przynajmniej jesli chodzi o samochody nowe, szefowie w banku mojego MM wymieniaja A6 z silnikami 4.2 quattro po 6 miesiacach uzytkowania na volovo, mercedesy moze to kaprys nie wiem a moze tak jak my maja dosc serwisu - komfort jazdy w Audii jest rewelacyjny i tu nie moge miec nic do zarzucenia, ale sa naprawde dosc uciazliwe usterki.. moj tato serwisuje w warszawie i bieslku - bilej i oba serwisy sa beznadziejne, jedyny sensowny serwis znajduje sie w niemczech gdzie nie rozkladaja rak jak trzeba cos w elektryce poprawic a poprawiane byly fotele - ich elektryczne ustawianie bo przy 3 ustawieniu zacielo sie w jednej pozycji, poprawiana byla klimatyzacja nawiew w 2 rzedzie wogole nie dzialal w I rzedzie przy 16 stopniach przesylal cieple powietrze, opony serwis podmienil tacie na gorsze a wjechal zupelnie z innymi tlumaczono sie ze to przeoczenie, zestaw glosnomowiacy jest Audii dlatego to wada samochodu - tak orzekla pani rzecznik do spraw konsumentow , bo gdyby to byla wada zestawu Nokii to owszem nie mialabym sie do czego czepiac, zle wklejona szyba - co stwierdzili dopiero niemcy przy wymianie jak strzelila, dziwili sie ze taki maly kamien potrafil tyle nabroic i przyczyna bylo wlasnie to zle wklejenie, nie chciano tacie zamontowac zestawu glosnomowiacego Nokii zamiast tego audii bo nikt nie ma w polsce schematu elektryki podlaczen zestawu nie fabrycznego - nawet mechanicy poza serwisem nie chcieli sie do tego dotykac... moj znajomy ma A3 kombi powiedzial ze jako smaochod sluzbowy jest ok a jako prywatny w zyciu by nie kupil bo eksploatacja jest droga a przy 60 tys km rocznie to serwis odwiedza sie bardzo czesto bo az 4 krotnie - co w fordzie i skodzie jest zupelnie niedopomyslenia bo zapraszaja po 20 - 30 tys km tak wiec sa bardzo rozne opinie i w Audii niestety przewaza to ze ekspoloatacja jest cholernie droga niestety moj tato uparl sie na Audii ja mu polecalam Passata bo za cene 160 tys zl dostal naprawde niewiele a Passat jest w pelnym wyposazeniu za ta kwote i jeszcze ubezpieczenie mial by w cenie .

Wiec my osobiscie Audii w Polsce omijamy z daleka skoro klient jest fajny ale wtedy gdy nie narzeka Co do uzywanych nigdy jeszcze takiego nie mielismy wiec trudno mi jest cokolwiek powiedziec , znam opinie innych osob i nikt faktycznie az tylu problemow z audii nie mial ale nikt nie kupil nowej A4 byc moze potwierdza sie zasada jak koncern wypuszcza nowy model to sie go po prostu nie kupuje tylko czeka sie rok az usunie sie niedociagniecia... no i druga sprawa mondeo - pierwsza zla opinie o mondeo slysze od ciebie ( a mam naprawde osobe ktora ostro ekspolatuje mondeo i po 2 latach ma przejechane 90 tys km ) w tescie z zeszlego roku mondeo bylo chyba na 10 miejscu za fokusem , na pierwszym jak zawsze byl passat, druga byla toyota yaris... a trzeci chyba opel astra - wiem ze opel tylko nie wiem czy astra czy corsa... na stronach interetowych o samochodach z wypowiedzi osob kupujacych mondeo wszyscy zwracaja uwage tylko na tzw pierwszy rzut ktory nie jest dopiety na ostatni guzik i tu serwis wszystko w stanie jest podkrecic i wyregulowac ale jest to uciazliwe poza tym wszyscy twierdza ze jest ok.

Co do uzywanego audii - to wiem ze historie samochodu mozna odczytac komputerowo ale hmmm czy ktorys serwis w PL umie to dobrze zrobic sadzac po tym jak usuwano usterki u mojego taty zastanawiam sie czy potrafia, jak mowilam czeka nas pierwszy przeglad tu w warszawie - zobaczymy

Kazdy ma swoje racje, moze my akurat mamy szczescie do forda a nie mamy szczescia do Audii poza tym ja mowie o Audii w dieslu a benzyna to jest zupelnie inna bajka nie mozna porownywac diesla z benzyna inne silniki inna eksploatacja inne nawet czesci do samochodu troszke inne zawieszenie wiec mowiac o waszej A6 i A4 mojego taty to sa zupelnie dwa rozne swiaty i od tego powinnam zacac moje dlugasne wypociny


| Reasumujac - interesuja Cie bardziej uszczegolowione dane?

Spoko zamiesc... tylko klopotu sobie nie rob :-)


Sama przyjemnosc - szczegolnie w oczekiwaniu na replike.

A 1.6 16V ma kolektor
dolotowy o zmiennej dlugosci?


Po co pytasz, skoro wiesz ??? Czysta retoryka

No to Panie Shakespir - w odpowiedzi na Pana rewelacje mowiace
o "slabym dole", koniecznosci "krecenia szlifiery" itepe itede
niniejszym podaje interesujace Pana dane (przypominam silnik
o poj. skokowej 1598 ccm, 16 zaworow, samochod Renault Megane)

Predkosci na poszczegolnych biegach przy 2000 rpm maja sie tak:

bieg     predkosc km/h  

1          15  (+)        
2          30
3          45  (+)
4          60  
5          70  

(+)  oznacza "okolo" ze wskazaniem na "troche wiecej".
Wskazania oczywiscie wg seryjnego predkosciomierza a wiec
obarczone bledem ale dla celow porownawczych pomijalnym.
Powyzsze wyniki beda odniesieniem do dalszych wyjasnien
zwiazanych z rozpedzaniem.

Dalej nie sprawdzalem, bo w miescie trudno bylo sie gdziekol-
wiek rozpedzic, obserwujac obrotomierz, predkosciomierz oraz
sytuacje na drodze i jednoczesnie notujac zaobserwowane wartosci,
a za miasto jakos nie chcialo mi sie wyjechac. Badz uprzejmy
i porownaj ze swoim autem - bedziesz mial obraz jak jest ze-
stopniowana skrzynia. Parametrow poszczegolnych przelozen
jak i przelozenia przekladni glownej nie pamietam, instrukcja
nic o tym nie mowi a szukac dla Twojej wygody mi sie nie chce.
Ot co... ;-))

Niemniej jednak te 120 kmh, o ktorych dyskutowalismy wczesniej
bedzie faktycznie  osiaganie nieco nizej niz podany przeze
mnie zakres i bedzie to gdzies w okolicach 3300 - 3500 rpm.

Teraz slow kilka wrobla Cwirka o momencie obrotowym
tegoz silnika. Rzecz ma sie nastepujaco:

rpm        wartosc momentu w Nm

1500            120
2000            130
3000            140
3750            148  (sa to obroty przy ktorych jest max momentu)
4000            145
5000            135
6000            130

Tu tez wahania moga byc +/- 1-2 Nn, jako ze wartosci
byly odczytywane z wykresu - dosc dokladnego, ale ...
Przy okolo  6200 nastepuje odciecie zasilania paliwem.
Zrodlo - auto motor i sport - niestety nie wiem jaki nr,
bo mam tylko przedruk rozprowadzany swego czasu przez
dealerow Renault "na okolicznosc" wypuszczenia nowego
Clio - znalazl sie tam wlasnie opis silnika 1.6 16V
czyli wg kodu fabrycznego silnik K4M.

Jak zapewne widzisz charakterystyka momentu jest wyjatkowo
plaska - gdybys zobaczyl ja na wykresie przekonalbys sie
tez, ze w calym zakresie obrotow nie ma zadnych "dziur".
Lacznie z odpowiednio dobranymi przelozeniami skrzyni,
przeklada sie to na zupelnie dobra elastycznosc, co
mnie akurat plywa i powiewa w ksztalcie zeszlorocznej
pietruszki, jako ze prawa raczke mam sprawna i nie
meczy mnie ani troche mieszanie kopycha. "Elastyczne"
jezdzenie zostawiam sobie na lata, gdy mnie juz gosciec
wespol z reumatyzmem pokreca (daj Boze aby jak najpozniej).

Moj przydlugi wywod jest li tylko odpowiedzia na Twoje
rewelacje o "slabych dolach" i "kreceniu szlifiery",
ktore nijak sie maja do rzeczywistosci a sa kolejnym
przykladem powielania "opinii szwagra" o "nieelasty-
cznych szesnastozaworowcach", ktore to opinie budza
we mnie gorliwosc  godna Torquemady... (pamietamy kto
to byl Torquemada, prawda??) choc z wylaczeniem jego
metod... ehhh szkoda... szkoda...

Teraz kolej na wynik testu tzw. elastycznosci.
Tu uwaga, ktora zamiescil Fakir jest jak najbardziej
sluszna (IMHO). Podawanie wynikow elastycznosci w ta-
kiej postaci jak ponizej jest raczej wypadkowa ela-
stycznosci silnika oraz zestopniowania skrzyni, jednak
z uwagi na fakt, ze ten schemat jest dosc popularny,
dla celow porownawczych zamieszczam go.
Badane byly samochody wyposazone w silniki klasy
1.6 litra - wszystkie 16-to zaworowe z wyjatkiem VW (8V),
napedzajace auta typu kombi - i tak: Ford Focus Turnier,
Astra Caravan (nomen omen dla Opla ???), Renault Megane
Grandtour oraz (jakzeby inaczej) VV Golf w wersji Variat...
tfu... Variant... ;-) a wyniki mialy sie jak ponizej.

Zrodlo - jakzeby inaczej - "przyjaciel kierowcy" ... hmmm...
Chyba byli pijani w sztok, skoro francuz generalnie wygral
to porownanie majac za konkurentow jedynie sluszne marki.

                          Focus   Astra II   Megane   Golf
4 bieg 60 - 100 km/h       13,2    13,0       10,6    12,2
5 bieg 80 - 120 km/h       24,0 *  22,2       18,1    21,8

* - ROTFL ...
W przypadku hatchbackow te wartosci sa  troche nizsze
(wiadomo - masa), ale niestety tej tabeli nie znalazlem.
Astra II oraz Golf maja nizej max moment obrotowy niz Megane
o odpowiednio  550 rpm oraz 450 rpm, Focus 250 rpm wyzej.
Wartosci max momentu wynosza odpowienio 143, 150, 148 i 145 Nm.
Odnoszac to do moich zapiskow dotyczacych obrotow/biegu/predkosci
oznacza to ni mniej ni wiecej, ze;
- na biegu 4 trzeba rozpoczac przyspieszanie od 2000 rpm
- na biegu 5 trzeba rozpoczac przyspieszanie od 2000 (+) rpm
Czekam na wyjasnienia - jak to sie ma do Twojego twierdzenia
o jakims "slabym dole"... hę ???
BTW - obys Ty na starosc mial tylko taki "slaby dol" ... ;-)))
I nie mow mi, ze miales na mysli 1500 rpm bo to benzyniaki
a nie przedstawiciele gatunku Dizlus Klekotus Vulgaris...
Bardzo bym prosil rowniez - o ile nie sprawiloby Ci to
klopotu o uzasadnienie manewru wyprzedzania na czwartym biegu
rozpoczynanego od predkosci 60 km/h i 2000 rpm ???

A teraz wzywam Pana Panie Shakespir aby zdobyl Pan
jakies konkretne dane dot. swojego silnika, pomie-
rzyl co trzeba i odpowiedzial polemicznie acz kon-
kretnie na ten przydlugi wywod, za ktory innych
userow przepraszam. Niestety do tablicy zostalem
wywolany publicznie, czulem sie wiec zobligowany
do repliki rowniez na forum publicznym.

Z pozdrowieniami i wyrazami (roznymi)...